Business Internaţional

PKN: Inainte de Petrom, Unipetrol

12.01.2004, 00:00 10

PKN Orlen, cea mai mare companie petroliera a Poloniei din punct de vedere al cifrei de afaceri, si-a manifestat intentia de a achizitiona 63% din actiunile companiei cehesti Unipetrol. Decizia de a face o oferta initiala pe cont propriu reprezinta o parte din planurile presedintelui Zbigniew Wrobel de a transforma PKN in principala companie de rafinare a petrolului din centrul Europei. "Va fi o oferta cu PKN in pozitia de lider, dar continuam sa cercetam posibilitatea de a coopera cu alti parteneri", a declarat Wrobel. Compania poloneza se afla deja in discutii in vederea unei posibili fuziuni cu Mol din Ungaria. Wrobel a declarat, de asemenea, ca PKN este interesata de o colaborare in vederea cumpararii Petrom. In acelasi timp, situatia lui Wrobel la conducerea companiei nu este stralucita. Firmele de audit Ernst & Young si Deloitte & Touche au pregatit rapoarte pentru examinarea acuzatiilor potrivit carora PKN a platit prea mult pentru unele terenuri, a angajat o companie de relatii publice pentru a se ocupa de imaginea PKN, aceasta companie fiind condusa de un prieten al lui Wrobel. Postul acestuia ar putea fi salvat de profiturile record previzionate pentru 2003, o hotarare in acest sens urmand sa fie luata de Ministerul Trezoreriei din Polonia, in cursul saptamanii viitoare.



TITL: 4mld. dolari si esti salvat de la faliment



Catalin Ciocan
LG Card, cea mai mare companie de card-uri din Coreea de Sud a reusit sa evite falimentul in urma creditului de 4.23 mld. $ pe care l-a primit la sfarsitul unor saptamani de discutii. "Din acest moment, LG Card va fi condusa de Korea Development Bank" se mentioneaza intr-un comunicat al bancii. In urma planului de salvare, Korea Development Bank, institutie aflata sub controlul statului, o sa detina 25% din actiunile companiei, mai mult decat oricare alt creditor. Responsabili din cadrul guvernului si-au exprimat ingrijorarea in legatura cu urmarile pe care falimentul LG Card l-ar avea asupra economiei, care inca se resimte dupa recesiunea din prima jumatate a anului trecut. Un reprezentant al Ministerului de Finante a declarat ca falimentul companiei ar costa economia tarii 23 mld. $. Pentru salvarea LG Card, creditorii vor oferi 1.4 mld. $ sub forma de imprumuturi noi, apoi vor transfera o parte din valoarea acestor imprumuturi, impreuna cu 1.7 mld. $, reprezentand credite anterioare, in actiunile companiei. LG Group va contribui la masurile de salvare prin vanzarea diviziei de brokeraj, LG Investment and Securities.



TITL: Vanzarile Carrefour au crescut cu 6%



Vanzarile grupului francez de distributie Carrefour au crescut cu 6% in 2003, la aproape 79 miliarde de euro, avansul reusind sa contracareze mediul economic dificil din Franta si intarzierea planurilor de extindere din China. Cifra vanzarilor include taxa pe valoare adaugata, dar exclude impactul ratelor de schimb valutar. Luand in calcul aceste flucturatii monetare, vanzarile Carrefour s-au majorat in 2003 cu 2,9%. Al doilea lant de retail din lume dupa compania americana Wal Mart Stores si-a confirmat obiectivul financiar stabilit pentru 2003, care vizeaza o majorare de peste zece procente a profitului pe actiune. Convingerea companiei este determinata de faptul ca a reusit sa atinga obiectivul privind cresterea vanzarilor anuale cu "cel putin 6%". Carrefour estimeaza ca saltul din 2003 ar fi fost de 6,1%, daca grupul ar fi deschis opt noi hypermaketuri in China. Acest moment a fost amanat pentru primul trimestru al anului curent, din motive administrative. Franta, care a reusit cu greu sa evite o perioada de recesiune, este cea mai importanta piata pentru grup acoperind aproape jumatate din vanzarile totale. La randul sau, lantul de hypermarketuri din aceasta tara aduce 50% din cifra de afaceri a companiei franceze pe plan intern. Vanzarile din Europa excluzand cifrele din Franta au crescut cu 7,8%, in trimestrul al patrulea, la 8,05 miliarde de euro, respectiv cu 8,2%, pe ansamblul anului 2003, pana la 28,41 miliarde de euro. Cele mai bune rezultate au fost inregistrate in Spania, Belgia si Italia. Grupul Carrefour si-a extins reteaua cu 920 de unitati, in cursul anului trecut, depasind obiectivul stabilit de 830-900 de noi locatii. In prezent, grupul detine 10.385 de magazine. Mediafax

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO