Business Internaţional

Procter & Gamble incepe un nou proces de restructurare

29.02.2008, 15:39 28

Procter & Gamble a anuntat ca va demara un program amplu de restructurari care include disponibilizarea a 15% din angajatii de la nivelul managementului si reorganizarea operatiunilor internationale cu scopul de a creste productivitatea, scrie Financial Times.
Cea mai mare companie producatoare de bunuri de larg consum din lume, evaluata la 76,5 mld. dolari (51,67 mld. euro), a decis sa accelereze ritmul de crestere al productivitatii anuale - masurata prin raportul vanzari pe angajat - de la 6% la 7-8% in urmatorii cinci ani. Compania, care detine branduri ca Tide si Pantene, va introduce acest plan dupa finalizarea procesului de integrare a brandului Gillette, achizitionat in 2005 cu suma de 57 mld. dolari (38,5 mld. euro).
Directorul executiv al P&G, AG Lafley, sustine ca aceasta restructurare nu este o reactie la problemele cu care se confrunta economia Statelor Unite, ci mai degraba o parte a programului de dezvoltare si extindere al companiei. Lafley a declarat ca "P&G va continua sa se dezvolte, atat in timpuri grele, cat si in perioade de prosperitate."
"In timp ce supraveghem integrarea Gillette in portofoliul nostru, suntem constienti ca avem oportunitatea si capacitatea de a ne concentra atentia asupra cresterii productivitatii", a declarat seful P&G.
Lafley, care a preluat postul de CEO al companiei in anul 2000, a mentionat o serie de obiective formulate in ultimele 18 luni, printre care si mentinerea sau chiar reducerea pe cat posibil a disponibilizarilor in acelasi timp cu cresterea vanzarilor cu 4% pana la 6% in urmatorul an.
Eforturile vor fi sustinute mai ales in ceea ce priveste cele 41 de branduri care inregistreaza vanzari de peste 500 mil. dolari (337,6 mil. euro) anual, printre care se numara detergentul Tide sau produsele de curatare Swifter, care reprezinta peste 90% din sursele de profit ale companiei.
Restul de 250 de branduri vor fi impartite in categorii cum ar fi "viitoare succese", care au un potential mare de dezvoltare pe viitor, "succese locale", care inregistreaza evolutii foarte bune in anumite tari sau regiuni si "sub asteptari", acestea din urma fiind trecute pe listele de inchidere sau punere spre vanzare.
Cele mai performante produse sau branduri ale P&G, care au inregistrat evolutii foarte bune pe piete cum ar fi China, Rusia sau afacerile din domeniul saloanelor cosmetice si de frumusete vor beneficia de posibilitatea de a-si majora costurile cu jumatate din rata de crestere a vanzarilor. "Vom lucra cu structura pe care o avem la acest moment si de care suntem foarte multumiti si o vom face mai profitabila dintr-o multitudine de puncte de vedere", a declarat Lafley.
La nivel international, P&G va schimba modelul strategic actual cu unul de tip retea centralizata, dar cu extindere larga, asemanatoare panzei de paianjen, mai ales in zonele din sud-estul Asiei si in Balcani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO