Business Internaţional

Profitul Danone a fost sustinut de divizia de iaurturi

16.02.2007, 20:52 29

Profitul net al Danone pentru 2006 a fost de 1,35 mld. euro, peste valoarea de 1,19 mld. euro, media estimarilor facute de analistii economici, scrie Bloomberg.
Profitul a scazut cu 7,5 procente fata de cele 1,46 miliarde de euro inregistrate anul trecut, in contextul in care veniturile obtinute din vanzarea sosurilor HP nu au mai crescut. Vanzarile anuale au crescut cu 8,1%, pana la 14,07 mld. euro.
Pe bursa de la Paris, actiunile Danone au atins un nivel record, inregistrand o crestere de 4 euro, pana la valoarea de 124,2 euro pe unitate. Compania franceza are astfel o valoare de piata de 32,4 mld. euro.
Vanzarile au depasit, de asemenea, estimarile analistilor. Venitul pe cel de-al patrulea trimestru a crescut cu 11,5%, potrivit informatiilor furnizate de companie.
Compania Danone cu sediul in Paris, care este si cel mai mare producator de iaurt la nivel mondial, a intrat pe pietele emergente din China si Indonezia, compensand astfel incetinirea dezvoltarii pietelor din Europa. Producatorul alimentar francez a lansat iaurturile Activia, care imbunatateste digestia, si Actimel, care fortifica sistemul imunitar, in state unde iaurtul nu facea parte din dieta zilnica.
"Se lupta cu toate armele. Cei de la Danone se concentreaza asupra produsului potrivit adaptat la regiunea potrivita", declara James Amoroso, analist la compania Helvea.
Compania franceza a raportat o crestere de 9,2 procente pentru divizia de iaurturi, cea mai mare dupa vanzari. Vanzarile au crescut pana la 7,93 mld. euro, performanta atinsa gratie unui venit cu 15 procente mai mare adus de produsele care imbunatatesc starea de sanatate, cum ar fi Activia, Actimel si Vitalinea. Castigurile din America Latina, Statele Unite ale Americii si Rusia au compensat vanzarile slabe din Franta, potrivit reprezentantilor companiei.
"Cresterea companiei este strans legata de inovatie si produsele pentru o sanatate mai buna", a declarat Antoine Giscard d'Estaining, directorul financiar al companiei.
Castigurile aduse de divizia de bauturi racoritoare au crescut cu 15%, pana la 3,94 mld. euro, principalul agent de crestere fiind tarile din Asia. Anul trecut, compania Danone a cumparat 22% din actiunile companiei China Huiyuan Juice, cel mai mare producator national de sucuri naturale de fructe.
"Am fost surprins de performanetele inrgistrate in Asia de divizia de bauturi racoritoare", a declarat Amoroso.
Producator al prajiturilor Lu, compania Danone a inregistrat o crestere a vanzarilor la divizia de biscuiti cu 3,1 procente, performanta alimentata de consumul ridicat din Franta, Spania si Italia.
"Tendinta de crestere din 2006 este impresionanta si ar trebui sa aminteasca celor de pe piata de cresterea superioara a veniturilor pe termen scurt si mediu inregistrata de Danone fata de celelalte mari companii", a declarat Mark Lynch, analist la Goldman Sachs, care recomanda achizitia de actiuni ale producatorului francez de iaurturi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO