Business Internaţional

Profiturile Body-Shop, in scadere cu 20%

14.10.2005, 18:31 24

Body-Shop International Plc, retailerul englez de produse de infrumusetare cu reprezentante in 53 de tari, a raportat o scadere de 20 de procente a profitului aferent primului semestru in urma extinderii retelei de francize, informeaza Bloomberg.

Masura vizeaza marirea castigurilor realizate pe semestrul al doilea.

Profitul net a inregistrat un nivel de 5,2 milioane de lire sterline (7,56 milioane de euro), sau 2,4 pence (3.4 eurocenti) per actiune, comparativ cu nivelul de 6,5 milioane de lire sterline (9.46 milioane de euro), sau 3,1 pence ( 4,51 eurocenti) per actiune, raportat in perioada similara a anului trecut, se arata intr-o declaratie eliberata de reprezentantii companiei.

Chiar si in aceste conditii, profiturile asteptate de companie la sfarsitul anului ar trebui sa creasca cu 22%.

Prin acordarea de francize magazinelor situate in Canada sau Hong Kong, Body-Shop paveaza drumul pentru cresterea profitului in cel de-al doilea semestru.

Francizatii achizitioneaza bunuri in prima jumatate a anului, iar vanzarile vor fi inregistrate in cel de-al doilea semestru. Compania detine 2.085 de magazine, din care 1.307 fac obiectul unui contract de franciza.

"Planurile noastre in ceea ce priveste rezultatele anuale raman neschimbate", a declarat directorul executiv Peter Saunders. "Anticipam o crestere a profitului operational situata intre 17% si 22%."

Titlurile emise de Body-Shop s-au apreciat cu 8,75 de pence (12,73 eurocenti), atingand un nivel de 209,75 de pence (3.05 euro) in Londra.

In aprilie, Saunders anunta o crestere de 20% a profitului inregistrat in anul fiscal 2005 ca urmare a lansarii de produse precum Seaweed Foaming Facial Scrub, dar si a operatiunilor de "infrumusetare" derulate in unele reprezentante.

Body Shop atrage din ce in ce mai multi consumatori printr-o pozitionare mai apropiata de segmentul de lux. Acest lucru fereste compania de competitia directa cu unii retaileri de masa precum Tesco Plc din Marea Britanie si Bath & Body Works, divizie a companiei americane Limited Brands Inc.

Aceasta schimbare de strategie a fost acompaniata de modificari "estetice" derulate la nivelul magazinelor. Verdele crud, semn distinctiv al companiei, a fost treptat inlocuit prin culori mai luminoase aplicate unor interioare modernizate.

Body Shop intentioneaza sa deschida 120 de magazine in acest nou format si sa modifice 250 pana in luna martie.

Aceste masuri fac parte dintr-un program de investitii de 100 milioane de lire sterline (145.54 milioane de euro) care se va derula in urmatorii trei ani si va cuprinde modernizarea magazinelor si updatarea sistemelor informatice. roxana.petrescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO