Business Internaţional

Provocarile de la companiile de cola

19.11.2004, 00:00 13



PepsiCo este mai bine pozitionat decat Coca-Cola cand vine vorba de satisfacerea cererii consumatorilor pentru bauturi sanatoase- ambele companii confruntandu-se cu provocari serioase legate de obiceiurile de dieta, conform agentiei de rating Fitch, citata de Financial Times. Agentia a avertizat in legatura cu faptul ca aceste companii de top se vor confrunta cu "rezultate mixte" in viitor, pe masura ce consumatorii devin din ce in ce mai preocupati de gasirea unei alternative la bauturile carbogazoase. Raportul a venit dupa ce Neville Isdell, chairman si CEO al Coca-Cola, a redus previziunile pentru cresterea pe termen lung si a admis ca nu au fost capabili sa descopere la timp preferinta consumatorilor pentru bauturile sanatoase.



Autorul raportului, Gina-Carlo Laguzza, a afirmat ca evolutia industriei bauturilor se va datora cresterii cererii pentru bauturi nutritionale si fara calorii, precum apa imbuteliata sau sucurile naturale, pe masura ce SUA si alte tari europene se lupta sa reduca nivelul obezitatii. El crede ca scaderea pietei bautrilor carbogazoase nu va fi influentata de cererea crescuta pentru bauturile naturale sau de marketingul inovator.



Laguzza spune ca faptul ca Pepsi detine marci precum Tropicana sau Gatorade (bauturi pentru sportivi) si Frito-Lay (restaurante), ii acorda un avantaj fata de Coca-Cola, care ramane dependenta de cola. Totusi "trendul pentru produse sanatoase va continua, iar pozitiile Cola si Pepsi pe aceste piete sunt departe de a fi sigure", a adaugat el.



Fitch a previzionat ca cele doua companii vor trebui sa achizitioneze mai multe marci "sanatoase". Gigantilor le va fi totusi greu sa obtina aceeasi pozitie dominanta in sectoare precum cel al sucurilor naturale sau apei minerale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO