Business Internaţional

Publicis şi Omnicom vor fuziona, formând cel mai mare grup de publicitate din lume

Publicis şi Omnicom vor fuziona, formând cel mai mare...

Autor: Marius Oncu, Cristina Roşca

28.07.2013, 15:56 585

Acţionarii fiecăreia dintre cele două companii vor deţine aproximativ 50% din noua entitate, care se va numi Publicis Omnicom Group, se arată într-un comunicat comun transmis, duminică, de Publicis şi Omnicom.

Actualii şefi ai Publicis, Maurice Levy, şi Omnicom, John Wren, vor fi codirectori generali.

Companiile au împreună o valoare combinată pe bursă de 35 miliarde de dolari şi venituri de 23 miliarde de dolari anul trecut.

Alianţa va aduce sub acelaşi acoperiş agenţii precum BBDO Worldwide (Omnicom) cu Leo Burnett şi Saatchi & Saatchi (ambele Publicis), sporind prezenţa pe toate pieţele importante. Tranzacţia va asigura noului grup şi mai multă greutate pentru a negocia tarife mai bune pentru clienţi în privinţa publicităţii TV, internet şi print, într-o perioadă în care industria globală se profil arată semne de recuperare.

Bloomberg a scris la sfârşitul lunii iunie că Publicis şi Omnicom sunt în fazele finale ale unei alianţe.

Publicis aduce noului grup un portofoliu substanţial de active în sectorul digital, inclusiv Digitas, LBi International şi Razorfish, precum şi agenţii pe pieţe emergente, în timp ce punctul forte al Omnicom este prezenţa puternică în SUA.

Fuziunea va atrage, probabil, atenţia autorităţilor de reglementare din Europa şi SUA, având în vedere poibila cotă de piaţă şi domeniile comune de activitate.

Companiile de tip holding precum Omnicom şi Publicis înfiinţează reţele de agenţii şi firme de PR în cadrul grupului. Acestea trebuie să funcţioneze independent una de alta, astfel încât clienţi rivali să poată fi plasaţi în reţele diferite pentru a evita conflictele.

Printre reţelele Omnicom se află BBDO Worldwide, TBWA Worldwide şi DDB Worldwide Communications Group. Publicis deţine reţelele Publicis Worldwide, Leo Burnett Worldwide şi DigitasLBi.

Ambele grupuri de publicitate sunt prezente şi pe piaţa locală având acţiuni în cadrul mai multor companii. Astfel, spre exemplu, grupul Publicis are participaţie şi în cadrul companiei cu acelaşi nume şi în cadrul Leo Burnett Group.

Grupul Omnicom a fost şi pe piaţa locală actorul uneia dintre cele mai mari tranzacţii din ultimii ani, în luna februarie 2012 grupul independent de advertising şi comunicare The Group, deţinut de antreprenorii români Zoltan Szigeti şi Mihaela Nicola, şi-a unit afacerile cu cele ale grupului american Omnicom în România, reuşind astfel să controleze la momentul acela un sfert din piaţa de advertising, estimată la 300-310 mil. euro anual.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO