Business Internaţional

Purtătorii de ceasuri elveţiene de lux devin ţinta unei campanii anticorupţie în China

Purtătorii de ceasuri elveţiene de lux devin ţinta...

Autor: Anca Dumitrescu

11.05.2013, 10:08 981

Atractivitatea ceasurilor elveţiene de lux este în scădere în China, din cauza unei campanii anticorupţie lansată de preşedintele Xi Jinping, care a transformat posesorii unor astfel de accesorii în ţinte, relatează Bloomberg.

Importurile chineze de ceasuri elveţiene au scăzut cu 24% în primele trei luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, marcând al treilea declin trimestrial consecutiv, în timp ce livrările către Hong Kong s-au redus cu 9,3%, potrivit datelor statistice din Elveţia.

Hermes International a raportat scăderea vânzărilor de ceasuri în primul trimestru, din cauza cererii mici din China, în timp ce grupul LVMH, cel mai mare producător de bunuri de lux la nivel mondial, a anunţat că achiziţiile de ceasuri ale retailerilor chinezi au fost sub aşteptări.

Un oficial al Partidului Comunist chinez, Yang Dacai, a fost dat afară anul trecut, după ce fotografii postate online l-au arătat purtând 11 ceasuri de lux, în ocazii diferite, el fiind supranumit "Brother Watch", conform agenţiei Xinhua News.

"Campania anticorupţie are un efect puternic asupra vânzărilor de ceasuri de lux. Aceste ceasuri sunt cadouri comune şi sunt asociate cu corupţia", a arătat James Roy, analist la China Market Research Group în Shanghai.

Hong Kong este cel mai mare importator de ceasuri elveţiene la nivel mondial şi este un centru popular de cumpărături pentru chinezi, datorită scutirilor de taxe şi a cursului valutar scăzut.

Preşedintele Xi, devenit secretar general al Partidului Comunist în noiembrie anul trecut, a obligat oficialii să reducă recepţiile şi a interzis folosirea numerelor de înmatriculare ale armatei pentru maşini de lux precum Porsche, în încercarea de a proteja partidul de acuzaţiile de corupţie.

Vânzările marilor restaurante şi ale firmelor de catering au scăzut pentru prima oară în trei decenii, în perioada ianuarie-februarie, ca şi preţul lichiorului Moutai, preferat de milionari, potrivit datelor HSBC Holdings.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO