Business Internaţional

Reclamele de la SuperBowl, mai cuminti

09.02.2005, 00:00 11



Gigantul din domeniul productiei de bere Anheuser-Busch a fost declarat castigatorul a doua sondaje de opinie realizate in randul spectatorilor Super Bowl pentru cele mai populare spoturi publicitare difuzate in cadrul acestui eveniment sportiv, relateaza CNN Money.



Confom sondajului anual "Ad Meter" realizat de catre USA Today, producatorul berii Budweiser a castigat pozitia de varf pentru al saptelea an consecutiv, ceea ce reprezinta un adevarat record, cu reclama sa de pe primul trimestru pentru Bud Light in care un skydiver incearca sa-si convinga un tovaras mai fricos sa sara aruncand o cutie de bere Bud Light. Acesta tot nu sare, insa sare pilotul ce nu avea parasuta.



Regele Berii a obtinut aceeasi pozitie de lider si in cadrul sondajului realizat de America Online in randul unui numar de aproape 50.000 de persoane, de data aceasta pentru un tribut solemn adus soldatilor americani. Spotul cu skydiverul a obtinut pozitia secunda, in timp ce o a treia reclama pentru Bud Light s-a pozitionat in randul primelor zece.



In cadrul topului realizat anul acesta de USA Today, trei spoturi create de Anheuser-Busch s-au numarat printre cele mai populare zece spoturi difuzate in cadrul Super Bowl. Detinand cinci minute din intreaga durata de difuzare a spoturilor publicitare, Anheuser-Busch a fost cel mai mare advertiser al jocurilor si favorita in ceea ce priveste cel mai bun spot, conform site-ului www.BetWWTS.com.



Printre alti castigatori din cadrul topului USA Today s-au numarat CareerBuilder.com, ale carei trei spoturi au fost incluse in top ten. Ameriquest Mortgage a avut doua spoturi in top ten atat in clasamentul USA Today, cat si in cel al AOL.



Dupa incidentul de anul trecut cu Janet Jackson, advertiserii au fost nevoiti sa-si "curete" spoturile. De data aceasta, advertiserii au reusit in mai mare masura sa demonstreze publicului ca pot fi amuzanti fara a fi vulgari.



Nu toti au fost multumiti, insa, de performantele din acest an.



Shari Anne Brill, programming director in cadrul firmei Carat USA, declara, de exemplu: "Mi s-a parut ca toata lumea se temea sa faca ceva amuzant, asa ca au ales sa fie plicticosi".



Cal McAllister, director de publicitate in cadrul agentiei Wexley School for Girls, crede ca marile castigatoare au fost spoturile ce au fost oprite de la difuzare din cauza caracterului controversat.



Cel putin patru advertiseri, Ford Motor, Anheuser-Busch, Airborne si GoDaddy.com, si-au retras sau au fost obligati sa-si retraga spoturile.



Totusi, cateva ad-uri au avut succes duminica noapte. Printre surprize s-au numarat Ameriquest si CareerBuilder.com.  catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO