Business Internaţional

Renault a făcut un profit de 3,4 mld. euro

Renault a făcut un profit de 3,4 mld. euro

Autor: Catalina Apostoiu

10.02.2011, 23:45 45

Producătorul francez de automobile Renault, proprietarul Dacia,a lansat un plan strategic pe şase ani menit să-i susţină creştereaşi generarea de cash după ce grupul a revenit pe profit anul trecutdatorită redresării vânzărilor auto, scăderii costurilor deachiziţie şi efectelor pozitive legate de evoluţia ratelor deschimb, potrivit The Wall Street Journal.

Compania a înregistrat un profit net în valoare de 3,42 miliardede euro (4,7 miliarde de dolari) în 2010, după ce se confruntase cupierderi record de 3,13 miliarde de euro în 2009, cândconstructorii auto din întreaga lume au fost afectaţi puternic descăderea cererii şi a economiei. Noul plan strategic conţine ţintepentru volumele de vânzări, profitabilitate şi cash flow. Renaultvrea de asemenea să sporească valoarea businessului său de bază şiva introduce o nouă politică de dividende.

Renault intenţionează să-şi majoreze vânzările anuale la treimilioane de unităţi până în 2013, o creştere de 15% faţă de anultrecut, şi ţinteşte o marjă de profit operaţional de cel puţin 5%până în acelaşi an.

Profitul operaţional a atins 1,1 miliarde de euro, echivalând cuo marjă de profit de 2,8%.

Carlos Ghosn, CEO al Renault, a declarat că noul plan strategicinclude estimări "conservatoare", adăugând că Renault se află acumîntr-o poziţie financiară mult mai solidă decât cu cinci ani înurmă. Potrivit acestuia, ţinta de 5% privitoare la marja de profitoperaţional se situează sub cea de 6% inclusă în planul anterior,dar Ghosn remarcă faptul că marja este doar una din componentelecash flow-ului.

Conform noului plan, Renault intenţionează să-şi extindă gama demodele la 48 până în 2016 de la 39 în 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO