Business Internaţional

Renault si Mahindra&Mahindra vor investi 800 mil. euro pentru a se extinde in India

10.11.2006, 19:08 15

Producatorul francez de automobile isi continua sub conducerea lui Ghosn expansiunea pe pietele in curs de dezvoltare.
Renault, cel de-al doilea mare producator de autoturisme din Franta, si Mahindra & Mahindra vor construi impreuna o fabrica de masini in India pentru a se extinde pe piata celei de-a patra mari puteri economice din Asia, scrie Bloomberg.
Nissan, care in proportie de 44,3% apartine Renault, ar putea sa se alature actiunii si va lua o decizie peste patru luni, a afirmat Carlos Ghosn, presedintele atat al Renault, cat si al Nissan. Nissan a renuntat la planul de construire a unei fabrici impreuna cu Suzuki in tara.
Renault, Suzuki si General Motors au ca scop sporirea vanzarilor in India, unde doar 7 din 1.000 de persoane detin o masina si cresterea economica de 8,2% pe an duce la cresterea numarului de clienti. Compania Mahindra, cu sediul la Mumbai, a hotarat sa construiasca Loganul Sedan al Renault.
"Lucrand cu Renault si Mahindra in loc de a lucra cu Suzuki, Nissan va profita cel mai mult de aceasta alianta", a afirmat Koji Endo, analist auto la Credit Suisse Group din Tokio. "Nissan si Renault deja isi distribuie intre ele motoare si piese, cooperarea de pana acum fiind mai eficienta din punctul de vedere al costurilor".
Fabrica va avea capacitatea de a construi 300.000 de autoturisme pe an pana in 2009 si 500.000 pana in 2012. Companiile vor investi circa 1 mld. $ (0,8 mld. euro), a spus Ghosn. El se asteapta ca piata indiana sa se dezvolte la aproape 2 mil. vehicule pana in 2010. In anul financiar care se incheie in martie, indienii au cumparat 1,14 mil. vehicule.
Mahindra va detine 50% din fabrica. Partea care ramane ar putea fi impartita intre Renault si Nissan.
Mahindra planuieste sa vanda vehiculele construite in fabrica, a afirmat Anand Mahindra, director managerial al companiei. Locatia fabricii nu a fost inca stabilita, a mai afirmat Ghosen.
Fabrica din India va produce initial autoturismele Logan si va putea realiza o gama intreaga de modele. Producatorii de autoturisme vor construi de asemenea motoare si trenuri electrice.
Intelegerea intensifica cooperarea intre Renault si Mahindra, care anul trecut au format o companie de 125 mil. euro (160 mil. $) pentru a produce Logan sedan. Companiile au fost de accord sa foloseasca o fabrica apartinand de Mahindra pentru a construi aproximativ 50.000 de masini pe an pentru clientii indieni.
Loganul a fost initial conceput sa coste 5.000 de euro si sa fie vandut pentru 8.500 de euro in Romania si 12.000 de euro in Columbia, au spus cei de la Renault.
Loganul va concura cu ofertele celor de la Hyunday si Honda, care aduc pe piata din India noi modele pe masura ce cresterea veniturilor duce la o crestere a cererii pentru automobile. Economia Indiei s-a extins in medie cu 8,2% anual din 2003, avand cel mai rapid ritm de expansiune a economiei dupa China.
Nissan, cea mai mare producatoare de autoturisme din Japonia, si-a planificat construirea unei fabrici in India impreuna cu Suzuki, cea mai mare producatoare de masini de dimensiuni mici din Japonia.
Nissan si Renault au construit fabrici in China, estul Europei si America Latina pentru a beneficia de pe urma cresterii economice pe masura ce le-au scazut vanzarile in vestul Europei si in Japonia.
Ghosn a ales ca tinta piata indiana deoarece se asteapta la cresterea acesteia. Compania a anticipat vanzarea a aproximativ un milion de masini Logan pe an in toata lumea pana in 2010 pe masura ce si-a construit fabrici in Rusia, Iran, Maroc, Columbia si China.
In primele noua luni ale anului, vanzarile globale ale Renault au scazut cu 3,6%, datorita unei scaderi cu 8,5% pe piata interna din vestul Europei. Nissan a suferit de asemenea o reducere cu 7,6% la vanzarile de vehicule datorita faptului ca cererea interna a scazut cu 17% si vanzarile in SUA s-au redus cu 9,8% din lipsa de noi modele.

Renault-Nissan in Romania
1 iulie 2001, se infiinteaza Renault-Nissan Romania, filiala a grupului Renault-Nissan.
din ianuarie 2003, Renault a preluat importul si distributia vehiculelor Nissan in Romania, in cadrul consolidarii sinergiilor comerciale in interiorul aliantei Renault-Nissan.
De la 1 august 2004, compania poarta numele RENAULT-NISSAN ROMaNIA.
Marcile Renault si Nissan au atins in 2005 pe piata romaneasca vanzari de aproximativ 26.000 de unitati, din care peste 23 800 au fost reprezentate de marca Renault.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO