Business Internaţional

Retailerii britanici fac reduceri pentru a compensa Craciunul mai slab

28.12.2004, 00:00 15



Retailerii britanici au raportat un nivel multumitor al vanzarilor dupa Craciun, in ciuda perioadei dezamagitoare care a precedat sarbatorile, relateaza BBC News.



Aproximativ 40% dintre magazinele mari si-au deschis portile, vanatorii de chilipiruri fiind atrasi de preturile mai mici. The British Retail Consortium (Asociatia Retailerilor Britanici) a previzionat ca se vor cheltui peste 7,11 miliarde de euro in zilele de dupa Craciun. Multi cumparatori au profitat de decizia magazinelor de a reduce preturile inainte de Craciun.



La complexul Bullring din Birmingham, cumparatorii au stat la coada cu patru ore inainte ca magazinele sa se deschida. In prima ora, peste 22.000 de clienti trecusera prin complex, fata de 17.000 in aceeasi perioada a anului trecut.



Jumatate din cele 330 de magazine care se afla in Bluewater Shopping Centre din Kent au deschis pentru 6 ore, mult mai multe decat in 2003. Alan Jones, marketing manager in acest complex a afirmat ca nu poate spune ca a fost "mare nebunie", dar estimeaza ca complexul a avut aproximativ 100.000 de clienti.



Marii castigatori ai perioadei care a precedat Craciunul au fost comerciantii de pe internet, cumparatorii achizitionand bunuri in valoare de 569,56 de milioane de euro. Acestia au raportat o crestere a vanzarilor online de 17,5% in primele trei saptamani din decembrie, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cresterea din magazinele traditionale a fost de numai 2%.



Aceeasi tendinta s-a inregistrat si in Statele Unite. Sperand sa salveze ceva din sezonul dezamagitor de cumparaturi de Craciun, comerciantii s-au intrecut in discounturi. Cardurile pentru cadouri de fidelitate s-au dovedit extrem de populare, cumparatorii fiind incurajati sa le foloseasca imediat. Asociatia retailerilor americani a declarat ca vanzarile au inregistrat o crestere de 4,5% in noiembrie si decembrie.



Karen MacDonald, purtatoarea de cuvant a Taubman Centers, o retea care opereaza 22 de mall-uri pe tot cuprinsul SUA, a afirmat ca cresterea vanzarilor in perioada dinaintea sarbatorilor nu a fost spectaculoasa, adevaratii castigatorii ai anului fiind comerciantii de bunuri de lux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO