Business Internaţional

Retailerul Zara intra in lupta impotriva incalzirii globale

02.04.2007, 17:45 25

Compania Inditex, grupul spaniol de retail care detine lantul de magazine Zara, se va implica din ce in ce mai mult in lupta impotriva incalzirii globale, panourile solare si mecanismele de energie eoliana alimentand aproape integral sediile si fabricile de confectii ale companiei.
"Vrem sa reducem consumul de energie din fabricile si depozitele noastre, dar si din cadrul retelelor de magazine", a declarat Pablo Isla, directorul executiv al Inditex, citat de Financial Times.
Panouri solare au fost instalate in fabricile si depozitele companiei, dar si in cadrul altor faciltitati, iar un numar important de magazine au fost dotate cu sisteme ergonomice de iluminat. Potrivit reprezentantilor companiei, au fost adoptate masuri de reducere a emisiilor de gaze poluante, urmand ca in iulie sa fie facut public planul Inditex de protectie a mediului.
Compania a inregistrat anul trecut un profit de un miliard de euro (1,33 mld. dolari), rezultat cu 25 de procente mai mare decat anul precedent, vanzarile crescand cu 22 de procente, pana la 8,2 miliarde de euro. Ritmul accelerat de crestere a continuat cu deschiderea a 439 de magazine noi in Europa si Asia, si cu inca 440-550 de magazine aflate in proiect pentru anul 2007.
Desi cresterea este alimentata de magazinele nou deschise, vanzarile magazinelor deschise de mai bine de un an au crescut cu 5,5 procente. Inditex a incheiat anul fiscal cu 3.131 de magazine raspandite in 64 de state, performante identice cu cele ale competitorului american GAP.
Inditex a introdus conceptul de "fast fashion" (imbracaminte rapida), o linie de business care permite produselor de vestimentatie sa avanseze din stadiul de proiect la cel de magazin in mai putin de doua saptamani. Sistemul permite grupului sa reactioneze rapid schimbarilor de tendinte si sa minimalizeze efectele stocurilor nevandute.
Isla nu prevede niciun fel de dificultati in adoptarea acestui model la nivelul diferitelor continente, culturi sau linii de productie.
"Tendintele din moda functioneaza la nivel global. Producem 25.000 de modele anual, care sunt indeajuns pentru a satisface gusturile oricarei piete din Europa sau China", spune Isla.
Spre deosebire de alti retaileri, Inditex nu decide asupra modelelor puse in vanzare de magazinele proprii.
"Lucrurile functioneaza in sens invers. La Inditex, administratorul magazinului are libertatea de a decide ce sa vanda sau ce produse sa comande, iar cei de la productie urmeaza comenzile acestora", spune directorul executiv al Inditex.
Pentru prima oara anul trecut, vanzarile Inditex din afara Spaniei le-au depasit pe cele autohtone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO