Business Internaţional

Seful Peugeot spune ca industria auto se indreapta catre zone necunoscute

30.10.2008, 15:42 28

Christian Streiff, CEO al Peugeot Citroen, se asteapta ca actuala criza globala sa determine noi aliante intre producatorii de masini cu scopul reducerii costurilor, scrie Financial Times.

Streiff, fost director al companiei Airbus, a afirmat ca dupa o boala serioasa sanatatea sa nu mai "reprezinta o problema", un motiv de preocupare la fel de important ca inainte pentru analistii care studiaza al doilea mare producator de masini din Europa.
Streiff a declarat ca Peugeot isi reorganizeaza divizia din China, unde s-au inregistrat performante modeste in comparatie cu companiile concurente si unde productia s-a oprit in timpul verii pe fondul vanzarilor scazute. "Ne straduim sa promovam un management sanatos acolo."
Peugeot prospecteaza pietele din Polonia si Turcia pentru a construi o uzina care sa produca un nou model de masina.
Cateva dintre provocarile imediate cu care producatorul auto se va confrunta se vor materializa si in Franta. Streiff a mentionat ca vor fi efectuate concedieri si inchideri partiale ale uzinelor.
El nu a negat ca este posibil ca unele uzine sa fie inchise integral, inclusiv in Franta, unde Peugeot opereaza sase fabrici. Producatorul auto si-a redus deja personalul cu 15.000 de angajati prin somaj voluntar, iar recent a anuntat ca va rezilia contractele a 2.000 de angajati temporari.
Compania a mai precizat ca va diminua productia cu cel putin 20% in cel de-al patrulea trimestru al lui 2008. De asemenea, va scurta turele angajatilor si va micsora productia in Franta, Spania, Brazilia si China.
Carlos Ghosn, CEO al Renault, a fost solicitat luna trecuta sa se prezinte la o intrunire cu presedintele Frantei, Nicolas Sarkozy, dupa ce a anuntat diminuari ale productiei si ale turelor la uzina din Sandouville, ca parte a programului de micsorare a fortei de munca in Europa cu 6.000 de posturi.
Streiff a sugerat ca Peugeot ar putea beneficia de o libertate mai mare in realizarea restructurarilor decat Renault, companie la care statul detine participatii. "Nu avem actionari publici, de aceea situatia noastra e diferita."
Peugeot a estimat ca cererea pentru masini va scadea cu 17 procente in Europa de Vest in decursul celui de-al patrulea trimestru.
Similar altor producatori auto, oficialul Peugeot a declarat ca piata, prin conditiile sale actuale, impinge industria auto catre zone necunoscute.
"In cazul in care criza va dura un an sau doi, vom remarca o serie de schimbari, in special fuziuni de companii", a mai spus Streiff.
Refuzand sa vorbeasca despre planurile producatorului auto, CEO-ul Peugeot a considerat ca vor exista in viitor mai multe "interdependente de capitaluri" intre companii pe fondul perspectivei de reducere a costurilor.
"Depinde de durata acestei povesti", a completat Streiff referindu-se la criza economica.
Daca Peugeot ar participa la o alianta cu un alt producator auto, demersul ar conferi un avant benefic companiei. Aceasta, de la preluarea in 1978 a operatiunilor din Europa ale firmei Chrysler, a participat doar la parteneriate singulare cu fabricantii auto.
Dupa ce a fost investit in functie in februarie 2007, Streiff a initiat un proiect derulat pe trei ani prin care sa potenteze eficacitatea companiei si sa introduca in productie noi modele de masini.
El a anuntat ca va diminua tinta de profitabilitate pentru 2008 a companiei Peugeot, in contextul luarii de masuri pentru un an dificil precum se anunta a fi 2009.
Streiff a suferit in mai ceea ce a el a numit "un incident cerebral", care l-a trimis departe de problemele de la serviciu timp de doua saptamani si de birou inca sase, in conditiile in care unele intalniri s-au desfasurat la el acasa.
Intrucat Streiff a delegat responsabilitati semnificative subordonatilor sai precum Isabel Marey-Semper, CFO-ul Peugeot, investitorii au fost sceptici in ceea ce priveste capacitatea presedintelui de a rezista perioadei aspre pe care o parcurge industria auto.
"Este destul de important pentru toata lumea ca tipul cu idei mari sa fie acolo pentru a le implementa", a declarat John Lawson, analist in domeniul auto european pentru banca Citigroup.
Intrebat in legatura cu starea sanatatii sale, Streiff a raspuns razand: "Uitati-va la mine. Sunt bine".

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO