Business Internaţional

Sfârşitul unei ere: A transformat un magazin de coşuri de cumpărături într-o companie de 17 miliarde de euro şi 200.000 de angajaţi. Martin Sorell demisionează după trei decenii de la conducerea WPP

sursa foto: Bloomberg

Autor: Alex Ciutacu

15.04.2018, 12:52 512

Martin Sorrell, CEO al companiei WPP, demisionează după 33 de ani la conducerea gigantului media, în urma unor acuzaţii conform cărora acesta a abuzat de anumite active ale companiei, ceea ce duce la un sfârşit abrupt al carierei executivului, potrivit Bloomberg.

Sorrell, 73 ani, va renunţa imediat la conducerea companiei, a transmis WPP sâmbătă. Preşedintele Roberto Quarta va deveni preşedinte executiv până când va fi numit un nou CEO, în timp ce Mark Read, care conduce agenţia Wunderman din WPP şi Andrew Scott, directorul de dezvoltare al firmei, vor deveni împreună COO.

Martin Sorrell a lucrat timp de 30 de ani pentru a transforma un mic producător de coşuri din nuiele, în cea mai mare companie de advertising din lume, un colos cu peste 400 de agenţii în 112 ţări, cu 200.000 de angajaţi la nivel mondial. Imaginea CEO-ului s-a prăbuşit în mai puţin de o lună, după ce în data de 3 aprilie, WPP a anunţat că investighează aceste acuzaţii.

Potrivi datelor contabile ale companiei, la data de 31 decembrie 2017, veniturile WPP erau de 17,4 miliarde de euro, în creştere cu 1,7% faţă de anul anterior, în timp ce profitul net al companiei pentru anul 2017 a fost de 2,2 miliarde de euro.

Demisia CEO-ului anticipează ceea ce ar fi putut deveni o concediere ruşinoasă a unui om care a fost imaginea industriei de advertising.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO