Business Internaţional

Sofitel vrea suprematia pe segmentul de lux

01.11.2007, 17:03 20

Franta este, fara indoiala, lider mondial in exportul de produse de lux, branduri ca Louis Vuitton, Cartier sau Hermes apartinand unor companii franceze, scrie cotidianul Financial Times.
Cu toate acestea, in ceea ce priveste sectorul hotelier pe segmentul de lux, lanturile din America si Asia sunt lideri de piata. Aceasta "anomalie" a atras atentia lui Gilles Pelisson, CEO al grupului Accor. Notorietatea grupului francez se datoreaza in mare parte brandurilor Ibis, Mercure si Novotel, dar acestea sunt unitati de categorie economica sau medie, nicidecum hoteluri de lux.
Seful Accor doreste sa patrunda pe piata produselor high-end prin modernizarea brandului Sofitel, care in prezent este incadrat la categoria "business class". Prin aducerea lantului hotelier la standardele pietei de lux, Sofitel va putea concura cu rivalii de la Intercontinental, Westin, Park Hyatt sau St. Regis.
Accor se poate mandri cu cateva dintre cele 182 de unitati detinute in prezent, cum ar fi hotelul Sofitel din Manhattan, care a obtinut anul trecut distinctia de "cel mai bun hotel de lux din Statele Unite" pe cunoscutul site Trip Advisor. Pelisson este de parere ca locatiile nepotrivite alese pentru acest brand au compromis imaginea acestuia. Accor urmeaza sa aleaga 35 de unitati hoteliere si sa creeze un nou brand destinat calatorilor business. Brandul se va numi Pullman, un brand de lux foarte apreciat in epoca de aur a calatoriilor cu trenul, pe care Accor il va repune in circulatie.
Schimbarile nu se opresc aici. O parte din hoteluri se vor numi "Sofitel Legends", iar boutique-hotelurile se vor numi "So by Sofitel". In cadrul programului de rebranding vor avea loc o serie de renovari si inaugurari, cum a fost de exemplu lansarea noului Sofitel Wanda Beijing, primul hotel din cadrul grupului care beneficiaza de serviciile de catering ale brandului Lenotre. Grupul Accor spera ca repozitionarea pe segmentul de lux si accentul pus pe "spiritul francez" asociat rafinamentului sa le permita o crestere generala a preturilor, de la 82 de euro pentru o camera - pretul mediu perceput, la 172 de euro pana in 2010.
Cu toate acestea, cresterea preturilor trebuie sustinuta de o cerere constanta pentru a fi rentabila. Simon Champion, analist al Deutsche Bank, se declara rezervat in privinta capacitatii de obtinere a contractelor de catre Sofitel, mai ales in contextul segmentarii brandurilor la nivel international.
Avansarea la standarde mai ridicate ar putea fi sustinuta de inlaturarea legislatiei interne care pune o serie de probleme in calea succesului hotelurilor de lux.
Guvernul francez a decis de curand sa examineze sistemul de rating hotelier, deoarece acesta contravine regulilor internationale, avand un numar maxim de doar patru stele pentru o unitate hoteliera de lux.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO