Business Internaţional

Ştiri pe scurt din Europa de Est

Ştiri pe scurt din Europa de Est

Bulgarii nu vor fi obligaţi să plătească factura lunară la electricitate dacă alimentarea este întreruptă sau sub standarde timp de zece zile în acea lună, potrivit unor propuneri de modificare a legii energiei, scrie Novinite. Amendamentele au fost prezentate ieri de parlamentarul socialist Yavor Kuyumdzhiev, totodată vicepreşedinte al comisiei parlamentare pentru energie, la o discuţie privind îmbunătăţirea protecţiei consumatorului în faţa abuzurilor monopolurilor companiilor de utilităţi. Propunerile prevăd că distribuitorii de energie vor fi obligaţi să plătească compensaţii pentru pagubele atribuibile calităţii slabe a servciilor. Clienţii vor avea dreptul să ceară despăgubiri într-un interval de trei ani de la producerea evenimentului. Actuala legislaţie permite acest drept doar pentru un interval de trei zile.

Ministerul bulgar al sănătăţii intenţionează să diminueze cu 10% personalul din spitalele de stat, susţin sindicatele sanitare, citate de Novinite. Potrivit Confederaţiei Sindicatelor Independente din Bulgaria (KNSB), ministrul bulgar al sănătăţii, Tania Andreeva, deja a trimis un ordin prin care directorii unităţilor medicale de stat sunt obligaţi să reducă personalul cu zece la sută. Sindicaliştii susţin că guvernul nu a ajuns la niciun acord în această privinţă şi ameninţă că, dacă decizia nu va fi revocată imediat, vor avea loc proteste masive.

Grupul nipon Toyota intenţionează să deschidă magazine în care să ofere consumatorilor bunuri de lux, variind de la genţi din piele fabricate în Italia la cafea servită în căni smălţuite folosind cenuşă vulcanică, potrivit Bloomberg. Potrivit planului Toyota, magazinele de lux ar trebui să contribuie la imaginea la nivel global a mărcii premium Lexus. Producătorul auto va inaugura primul magazin Intersect By Lexus în Tokio la sfârşitul lunii august, potrivit unui comunicat al grupului. Ulterior, vor fi deschise magazine şi în New York şi Dubai, se arată în comunicat, fără a fi precizat un calendar. Efortul de marketing al Lexus vine în contextul planurilor constructorului nipon de a-şi creşte notorietatea la nivel global, după ce doi ani consecutiv a avut în SUA vânzări mai slabe pe segmentul de lux comparativ cu BMW şi Mercedes-Benz. Mercedes conduce Lexus la vânzări şi în Japonia, piaţa de origine a Toyota.

Ferrari, parte a grupului Fiat, vrea să dezvolte noi automobile cu propulsie hibridă, după ce a lansat în martie la Geneva modelul LaFerrari, cu un preţ de listă de 1 milion de euro, parte a strategiei de creştere a profitabilităţii prin atragerea unei noi categorii de clienţi. „Nu cred în maşini electrice, dar sunt un adept convins al hibridelor“, a declarat preşedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, într-un interviu acordat Bloomberg la sediul companiei de la Maranello. Producătorul de autoturisme de lux vizează de asemenea creşterea vânzărilor dincolo de piaţa auto, prin licenţierea mărcii şi a siglei spre utilizarea pe alte tipuri de produse. „Avem multe activităţi paralele prin care putem creşte veniturile fără a produce mai multe maşini“, a afirmat di Montezemolo. Ferrari este cea mai profitabilă divizie a Fiat şi generează aproximativ 10% din profitul operaţional al grupului. Compania a prezentat, în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva, modelul sport cu propulsie hibridă LaFerrari, care se adresează clienţilor bogaţi care nu sunt neapărat interesaţi să piloteze un „supercar“.

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 22.08.2013.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO