Business Internaţional

Ştiri pe scurt din Europa de Est

no title

Autor: Ioana Nita

01.05.2012, 00:01 50

Companiile de construcţii din Polonia obţin tot mai greu finanţare de la bănci din cauza neîncrederii instituţiilor de credit că îşi vor primi înapoi banii, scrie publicaţia Dziennik Gazeta Prawna, preluată de Warsaw Business Journal. În prezent, firmele poloneze de construcţii datorează aproximativ 25 miliarde zloţi (6 miliarde euro) băncilor şi un număr mare dintre acestea sunt în pragul falimentului. Însă pentru moment problemele sunt izolate şi privesc în principal companiile mici. "Situaţia s-ar putea schimba dacă şi marile firme ar avea probleme. Aceste companii îşi finanţează activitatea cu ajutorul mai multor instituţii de credit", a spus Marek Juras, analist la UniCredit CAIB. Băncile intenţionează să creeze rezerve speciale pentru creditele acordate sectorului de construcţii.

Albaraka Turk a devenit prima bancă din Turcia care deschide o sucursală în Irak, scrie Hurriyet. Unitatea va funcţiona în oraşul Arbil, din nordul ţării, iar banca-mamă intenţionează să se extindă în viitorul apropiat şi în Qatar, Bahrain şi Dubai, iar pe termen mediu şi în ţări din Europa, printre care Germania, Albania, Bosnia şi Kosovo. "Ne aflăm în Irak pentru a creşte numărul companiilor turceşti în regiune şi pentru a susţine dezvoltarea şi modernizarea Orientului Mijlociu", a spus Fahrettin Yahsi, directorul general al Albaraka Turk. El a menţionat că Arbil a fost cea mai dezvoltată regiune din Irak, iar acum Albaraka Turk vrea să ajute oraşul să îşi atingă obiectivul de a deveni un viitor Dubai. Pentru început, banca intenţionează să fie un intermediar în activitatea de comerţ a oraşului Arbil, iar mai apoi să se extindă cu alte servicii bancare atunci când sectorul va fi reglementat corespunzător. Yahsi a adăugat că banca are în vedere o creştere anuală de 20% până în 2015 şi vrea să deschidă 20 de sucursale noi în fiecare an.

Vânzările de maşini chinezeşti în Rusia au crescut cu 88% în primul trimestru comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 14.916 autovehicule, în timp ce piaţa auto a avansat cu 19%, potrivit firmei de analiză Avtostat, citată de Ria Novosti. Cea mai vândută maşină chinezească în Rusia este Lifan (4.545 automobile), urmată de Chery (3.402 unităţi), Geely (2.766 unităţi) şi Great Wall (2.733 unităţi). Autovehiculele chinezeşti sunt mai cunoscute în sudul Rusiei şi în regiunile de nord ale Caucazului, pe când vânzările din Moscova contribuie cu doar 1,5% la total. "În următorii ani ne aşteptăm la o creştere rapidă a vânzărilor de maşini chinezeşti în Rusia", a spus directorul Avtostat, Serghei Tselikov. Acesta a menţionat că automobilele din China au o calitate satisfăcătoare care se îmbunătăţeşte rapid, iar preţul redus este un factor care contribuie considerabil la popularitatea acestora, în special în regiunile sărace. Cota de piaţă a automobilelor chinezeşti în Rusia s-ar putea majora de la 2-3% la 10-12% până în 2014-2015.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO