Companiile de construcţii din Polonia obţin tot mai greu finanţare de la bănci din cauza neîncrederii instituţiilor de credit că îşi vor primi înapoi banii, scrie publicaţia Dziennik Gazeta Prawna, preluată de Warsaw Business Journal. În prezent, firmele poloneze de construcţii datorează aproximativ 25 miliarde zloţi (6 miliarde euro) băncilor şi un număr mare dintre acestea sunt în pragul falimentului. Însă pentru moment problemele sunt izolate şi privesc în principal companiile mici. "Situaţia s-ar putea schimba dacă şi marile firme ar avea probleme. Aceste companii îşi finanţează activitatea cu ajutorul mai multor instituţii de credit", a spus Marek Juras, analist la UniCredit CAIB. Băncile intenţionează să creeze rezerve speciale pentru creditele acordate sectorului de construcţii.
Vânzările de maşini chinezeşti în Rusia au crescut cu 88% în primul trimestru comparativ cu perioada similară a anului trecut, la 14.916 autovehicule, în timp ce piaţa auto a avansat cu 19%, potrivit firmei de analiză Avtostat, citată de Ria Novosti. Cea mai vândută maşină chinezească în Rusia este Lifan (4.545 automobile), urmată de Chery (3.402 unităţi), Geely (2.766 unităţi) şi Great Wall (2.733 unităţi). Autovehiculele chinezeşti sunt mai cunoscute în sudul Rusiei şi în regiunile de nord ale Caucazului, pe când vânzările din Moscova contribuie cu doar 1,5% la total. "În următorii ani ne aşteptăm la o creştere rapidă a vânzărilor de maşini chinezeşti în Rusia", a spus directorul Avtostat, Serghei Tselikov. Acesta a menţionat că automobilele din China au o calitate satisfăcătoare care se îmbunătăţeşte rapid, iar preţul redus este un factor care contribuie considerabil la popularitatea acestora, în special în regiunile sărace. Cota de piaţă a automobilelor chinezeşti în Rusia s-ar putea majora de la 2-3% la 10-12% până în 2014-2015.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels