Business Internaţional

Sunt spalatoriile cu autoservire imune la criza?

08.11.2009, 23:16 585

Concedierile survenite pe motiv de criza au motivat o serie depersoane sa se lanseze in afaceri considerate a fi imune la crize,in aceasta categorie intrand de altfel si spalatoriile auto si celede haine.
Aceeasi recesiune care i-a distrus americanului Brian McChristiancariera in domeniul financiar ii aduce acestuia profit in afacereacu spalatorii de haine, scrie The New York Times.
"Veniturile mele au fost cu 10-12% mai mari anul acesta", spuneMcChristian, care la inceputul lui 2008 a achizitionat spalatoriacu autoservire Austin Community Coin Laundry din vestul metropoleiChicago, la putin timp dupa ce si-a pierdut jobul de ofiter decredite intr-o banca.
In businessurile cu spalatorii cu autoservire este nevoie de unavans de doar 20% pentru achizitia echipamentelor, dupa care potida drumul afacerii. Mai mult, nici nu ai nevoie de experienta,potrivit lui McChristian.
In conditii economice precare, spalatoriile cu autoservire carefunctioneaza non-stop sunt cu adevarat profitabile. Oamenii isispala hainele si pe timp de criza, somerii nu isi mai permit sa-sirepare masinile de spalat stricate, si de multe ori cei care ramanfara casa in urma prescrierilor ipotecare apeleaza la acesteservicii.
"Acum, mai mult ca niciodata, vom testa daca modelul acesta debusiness este imun la recesiune", afirma Brian Wallace,presedintele asociatiei spalatoriilor cu autoservire din StateleUnite.
Exista insa si spalatorii cu autoservire ale caror venituri auscazut drastic in aceasta perioada, in special cele situate incartierele unde numarul de locuitori a intrat pe o pantadescendenta.
In Statele Unite, spalatoriile care deservesc clientii de originehispanica au de suferit cel mai mult din cauza reintoarceriiacestora in tarile de origine, crede Wallace. Spre exemplu, exodulhispanicilor a contribuit anul trecut la o scadere cu 15% aveniturilor realizate de doua spalatorii cu autoservire dinChicago, aflate in proprietatea lui Jim Schultz.
Circa 70% din proprietarii de spalatorii din Statele Unite detin osingura unitate, in timp ce 20% dintre acestia opereaza cate douaunitati. Spalatoriile cu autoservire reprezinta o industrie cegenereaza 5 mld. dolari anual numai in SUA, prin intermediul celor35.000 de puncte existente.
"Poti sa ai in administrare una dintre cele mai bune spalatorii dintara fara a fi o firma prea mare", explica Wallace, presedinteleasociatiei spalatoriilor cu autoservire din SUA.
Fun Fact: Imaginea spalatoriilor cu autoservire este una clasica infilme americane precum Shopgirl, Waynes's World 2 sau Laundromat,reprezentand cel mai atipic loc de intalnire pentru protagonisti siin acelasi timp spatiul in care se infiripa diferite povesti dedragoste. Reteta a fost folosita si in diverse spoturipublicitare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO