Business Internaţional

Supermarketurile Wal-Mart cuceresc piata de retail din China

27.07.2005, 18:10 27

Wal-Mart Stores Inc. spera sa obtina o crestere de 2 cifre in China in acest an, relateaza CNN Money.

Wal-Mart, ca si Carrefour S.A. si Metro A.G., a descoperit potentialul celei de-a doua mari piete de desfacere din Asia.

Lawrence Lee, director regional in partea de est a tarii, a declarat, intr-un interviu, ca se previzioneaza o crestere a profiturilor pe 2005 cu 10 procente.

Lee a mai adaugat ca Wal-Mart nu intentioneaza, pentru moment, sa profite de avantajele acordate investitorilor straini. "Ne asteptam la o crestere de doua cifre in decursul acestui an, dar nu dorim sa incepem o activitate singuri, deoarece partenerii nostri locali, ca spre exemplu CITIC Pacific Co.Ltd, care detine 35 de procente din acest joint-venture, cunosc foarte bine piata. Cei mai mari concurenti de aici sunt Carrefour si lanturile autohtone precum Hualian", afirma el, referindu-se la o unitate a liderului local Bailain Group Co. Ltd. "Suntem increzatori ca ii vom prinde din urma."

Wal-Mart urmareste sa opereze 55 de magazine in China pana la sfarsitul acestui an fata de cele 43 existente la sfarsitul anului trecut. Tinta lor este de a ajunge la 90 de magazine deschise pana la sfarsitul lui 2006.

Magazinul din Shanghai este primul din cele trei planificate in oras. La inceput, Wal-Mart a stat departe de cel mai bogat oras al Chinei, deoarece competitia pe piata de retail este acerba. Shanghai este cea mai competitiva piata din China si ne-am facut bine temele inainte de a deschide un magazin aici, declara Lee.

China este mai mult decat o piata de retail pentru Wal-Mart. Chinezii au consumat bunuri autohtone in valoare de 18 miliarde de dolari (14,9 miliarde de euro) anul trecut. Daca Wal-Mart ar fi o tara, ea s-ar situa pe locul sase ca piata de export a Chinei.

Lee a refuzat sa specifice ce impact a avut reevaluarea yuanului asupra achizitiilor sale, dar a adaugat ca volumul mare de achizitii autohtone ii ofera avantaje legate de costuri mai mari decat cele obtinute de Carrefour, liderul de pe piata chineza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO