Business Internaţional

Suprematia papusii Barbie, amenintata

24.10.2005, 16:06 34

Mattel, cel mai mare producator de jucarii din Statele Unite, a declarat ca scaderea vanzarilor papusilor Barbie a contribuit la al treilea trimestru dezamagitor.

Pe de alta parte, rivalii de la Hasbro au afirmat ca rezultatele au fost potentate de vanzarile bune ale jucariilor Star Wars.

Vanzarile globale ale papusilor Barbie, care ramane cea mai vanduta papusa din lume, au scazut cu 18 procente in trimestru trei, in timp ce vanzarile din Statele Unite au pierdut 30 de procente, in ciuda incercarii strategice a producatorului de revigorare a brandului.

Robert Eckert, directorul executiv, a declarat ca Mattel a fost din nou afectata de pretul mare al petrolului si de cresterea pretului componentelor. Grupul are in plan majorari de preturi anul viitor "pentru a recupera cateva din costurile pierdute". Profitul a scazut cu 12% fata de anul trecut la 225,3 milioane de dolari (188,5 mil. euro), in conditiile in care vanzarile s-au mentinut constante la 1,67 miliarde de dolari (1,4 miliarde de euro).

Vanzarile papusilor Barbie, care au scazut in ultimii patru ani, au fost partial compensate de rezultatele bune ale celorlalte divizii ale companiei.

Papusa Barbie, care a devenit un adevarat simbol, s-a confruntat cu o concurenta acerba din partea noilor produse precum papusile Bratz de la MGA Entertainment.

Barbie a fost inventata la inceputul anilor 1950 de Elliot Handler care a fost inspirat de fiica sa. Papusa a debutat la Targul American de Jucarii de la New York, din 1959. In primul an pe piata a inregistrat niveluri de vanzari record (351.000 de papusi la doi dolari bucata).

Pana in prezent s-au vandut peste un miliard de papusi in toata lumea, fiind cea mai de succes linie de jucarii din istorie.

Saptamana trecuta, Mattel a anuntat plecarea lui Matthew Bousquette, presedintele care era responsabil pentru brandul Barbie, si a unit divizia cu unitatea Fisher Price.

Hasbro, rivalul mai mic al Mattel, a declarat ca rezultatele bune inregistrate de jucariile Star Wars, precum si lansarea celui mai nou film Star Wars, The Revenge of the Sith, au contribuit la cresterea cu 3,8% la castigurilor la 92,1 milioane de dolari. Vanzarile totale au crescut cu 4 procente, la 988,1 milioane de dolari.

Alfred Verrecchia, directorul executiv al Hasbro, a declarat ca desi compania este multumita cu performantele sale, este destul de precaut in legatura cu perioada de sarbatori.

"Pe fondul unui pret crescut al combustibilului si al cresterilor asteptate ale costurilor incalzirii, ramane de vazut care va fi impactul asupra consumului in perioada de sarbatori", a conchis acesta. cristina.marina@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO