Business Internaţional

Tesco este cu ochii pe piata americana de retail

20.09.2005, 19:17 32

Cel mai mare retailer din Marea Britanie, Tesco, cauta o metoda pentru a-si extinde activitatea pe piata din Statele Unite, folosindu-se de o echipa de cercetare care are ca scop identificarea oportunitatilor de preluare, scrie BBC News.

Surse de pe piata speculeaza pe baza unei oferte pentru Albertsons, un lant de magazine alimentare din Statele Unite, cu peste 2.500 de unitati.

Echipa se afla in faza incipienta a ofertei pentru grupul care opereaza in 37 de state, are 240.000 de angajati si o cifra de afaceri anuala care depaseste valoarea de 40 de miliarde de dolari (32,6 miliarde de euro). Aceasta va fi inaintata apoi spre aprobare directorului executiv Terry Leahy.

"Nu comentam niciodata zvonurile sau speculatiile", a declarat un purtator de cuvant al Tesco.



Strategie de extindere rapida

In ultimii ani Tesco s-a extins rapid in Europa de Est si in Asia. In Europa de Est Tesco detine 194 de magazine in Polonia, Cehia, Slovacia si Ungaria si planuieste sa creasca numarul acestora la 234, pana la finele acestui an.

Andrew Higginson, directorul financiar al Tesco, a declarat ca s-au confruntat cu o concurenta puternica in Ungaria si Polonia, din partea marilor lanturi de magazine alimentare Aldi si Lidl. Acestea au fortat compania britanica sa reduca preturile alimentelor si au afectat vanzarile.

Se pare ca Tesco Ungaria, care in 1994 a fost prima incercare a companiei britanice de extindere a operatiunilor in afara granitelor, va fi si cel mai mare beneficiar al planurilor sale de expansiune.

In 2005-2006, Tesco va deschide 16 noi magazine in Ungaria, majorand numarul supermarketurilor din aceasta tara la 85. Alte tari care vor beneficia de planurile de expansiune ale Tesco sunt Cehia si Slovacia, tari in care compania britanica planuieste sa deschida cinci noi hipermarketuri pana la sfarsitul acestui an.

In plus, pe continentul asiatic Tesco detine 200 de magazine in China, Japonia, Thailanda, Malaiezia si Coreea de Sud, iar analistii preconizeaza o sporire a operatiunilor din aceasta regiune, pentru anul viitor.

Grupul american Albertsons este urmarit si de Carrefour din Franta si Delhaize din Belgia, precum si de cel mai mare retailer din lume, Wal-Mart. Tesco detine in prezent 546 de supermarketuri in Marea Britanie si 646 de magazine mai mici. Tesco va crea 7.500 de noi posturi pana in februarie datorita planurilor de extindere a activitatii.

Analistii estimeaza ca Tesco va raporta o crestere de 15% a profitului din primul semestru, la 1,60 miliarde de dolari (1,3 miliarde de euro).

Tesco detine 29,5% din piata industriei magazinelor alimentare si singura solutie de crestere a castigurilor o constituie expansiunea in afara granitelor Marii Britanii. Clientii celor mai mari magazine Tesco pot alege din 40.000 de linii de produse.

Compania si-a anuntat recent intentia de

a-si deschide primul magazin exclusiv de produse nealimentare, care urmeaza a fi numit Tesco Homeplus.

Tesco detine pe piata britanica si o banca de creditare cu peste 185 de filiale, cat urmatorii trei competitori la un loc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO