Business Internaţional

ThyssenKrupp renunta la divizia Automotive pentru a-si consolida pozitia pe piata siderurgica

08.03.2006, 00:00 11

Compania germana ThyssenKrupp a decis sa vanda divizia de componente auto pentru 3 mld. euro. Conform unor surse apropiate companiei, decizia a fost luata datorita aparitiei mai multor companii interesate de aceasta divizie si din dorinta de a se concentra mai mult asupra afacerilor de pe piata siderurgica, informeaza The Wall Street Journal.

Vanzarea diviziei ThyssenKrupp Automotive ar putea aduce companiei germane fonduri in valoare de aproximativ 3 mld. euro (3,6 mld. dolari). ThyssenKrupp vrea sa-si intareasca pozitia pe piata siderurgica prin achizitia grupului canadian Dofasco pentru suma de 4,6 mld. dolari (3,8 mld. euro), achizitie posibila numai in cazul in care Mittal Steel va reusi achizitia celor de la Arcelor. Purtatorul de cuvant al companiei germane a refuzat sa faca orice comentariu referitor la aceasta situatie.

Aceasta vanzare va avea loc intr-o perioada in care o parte dintre companiile ce activeaza pe piata componentelor auto se afla intr-o situatie fiscala proasta. In ultimele luni patru dintre cei mai mari producatori de componente auto au intrat in faliment din cauza presiunilor venite din partea producatorilor auto din SUA si a majorarii preturilor materiilor prime.

Chiar daca grupul ThyssenKrupp Automotive nu se confrunta cu aceleasi probleme ce au lovit principalii concurenti, incercarea de a vinde aceasta divizie intr-o perioada in care industria este in plina transformare s-ar putea dovedi dificila.

Grupul ThyssenKrupp Automotive a inregistrat in anul fiscal incheiat pe 30 septembrie 2005 o cifra de afaceri de 7,6 mld. euro (9,1 mld. dolari), situandu-se in primii 20 de producatori de componente pentru automobile. In luna decembrie 2005 aceasta divizie avea aproape 44.000 de angajati.

Veniturile au fost obtinute in special datorita vanzarilor de sasiuri si caroserii in America de Nord, Europa, Asia si America Latina.

Pe langa companiile care deja activeaza pe aceasta piata, de divizia ThyssenKrupp Automotive mai sunt interesate si firmele cu capital privat.

Grupul german a angajat firmele Morgan Stanley si Greenhill&Co pentru a se ocupa de licitatia si vanzarea diviziei.

Firmele cu capital privat folosesc fonduri ale unor investitori mari cum ar fi companiile de asigurari sau persoane foarte instarite si fac investitii intr-o gama larga de domenii.

De obicei aceste firme inprumuta cantitati mari de bani pentru a cumpara companiile pe care le considera profitabile. Sursa fondurilor ar putea fi o problema pentru aceste firme in cazul in care doresc achizitia ThyssenKrupp Automotive datorita faptului ca perioada proasta prin care trece aceasta industrie nu este pe placul bancilor la care se fac imprumuturile.

Vanzarea diviziei de componente auto va ajuta grupul german sa-si diversifice afacerile desfasurate in industria siderurgica, diversificare considerata de importanta strategica de catre conducerea companiei. alexandru.matei@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO