Business Internaţional

Turistii evita in continuare destinatiile de vacanta in Statele Unite

18.09.2006, 20:20 14

Turismul international se dezvolta din ce in ce mai mult, dar cel al Statelor Unite a ramas in urma, in mare parte din cauza evenimentelor de la 11 septembrie 2001.
Industria turismului din SUA vrea sa recupereze terenul pierdut in ultimii ani. Anul acesta a reusit sa atraga un numar la fel de mare de turisti ca inaintea atentatelor din 2001, aproape 50 de milioane de turisti vizitand Statele Unite. Daca din 2000, turismul international a inceput sa creasca anual cu circa 20%, in SUA cresterile au fost modice, scrie International Herald Tribune.
Din cei 808 milioane de turisti la nivel mondial in anul 2005, 6,1% au calatorit in SUA, situand-o in spatele Frantei si al Spaniei, conform datelor eliberate de Ministerul de Comert. Aceasta cota de piata a scazut de la 9,4% cat s-a inregistrat in 1992.
"De fapt, avem o scadere de 17% la calatoriile peste Ocean, daca tinem cont de faptul ca un numar important de turisti in SUA il reprezinta canadienii si mexicanii", a spus Geoffrey Freeman, director executiv al Discover America Partnership.
Pentru a avea o mai mare cota de piata trebuie sa constientizezi mai intai faptul ca imaginea Americii a fost compromisa de razboiul din Irak si alte probleme politice, si apoi sa muncim pentru a schimba acest lucru, au declarat mai multi directori din acest domeniu.
O alta solutie, probabil si mai usor de pus in practica, implica simplificarea obtinerii vizei spre America si imbunatatirea conditiilor de calatorie.
In prezent, directorii din aceasta industrie se afla la Washington pentru a-si sustine cauza. Administratia condusa de George Bush ii sprijina in multe din telurile lor. Dar Freeman si altii spun ca telul principal al acestei industrii, de a simplifica calatoriile spre America, poate avea efecte negative tinand cont de evenimentele de la 11 septembrie.
Acest lucru poate explica de ce reclamele din industre aparute in publicatiile recente specifica faptul ca turismul poate schimba imaginea Americii si poate creste securitatea pe termen lung.
"Faceti cunostinta cu cei mai mari diplomati ai nostri", spune o reclama, ce infatiseaza un grup vesel de americani.
Cei din industrie gasesc relevant faptul ca un sondaj realizat in 20 de tari a indicat faptul ca oamenii care au vizitat America aveau o parere mai buna despre ea decat cei care nu au vizitat-o.
Acest sondaj a mai aratat si ca aceste pareri favorabile au crescut si printre francezi de la 17% la 52% dupa ce oamenii au vizitat SUA, si de la 28% la 46% printre japonezi. Marja de eroare a acestui sondaj este de trei procente.
Jay Rasulo, presedinte al Walt Disney Parks and Resorts si presedintele anului al Travel Industry Association of America, a declarat ca a intalnit multi turisti care erau de parere ca o vizita spre America "presupune prea mult deranj, trecerea peste granita presupune deranj, intregul proces presupune deranj", si nu doar din cauza problemelor cu viza.
Un sondaj facut de cei din industrie a indicat ca 77% din agentiile de turism au spus ca SUA este mai dificil de vizitat decat celelalte tari.
Rasulo a spus ca este timpul sa se dezvolte o noua strategie de turism, in cooperare cu guvernul, pentru a face trecerea granitelor mai usoara si mai placuta.
Statele Unite, au declarat unii dintre cei implicati in aceasta industrie, au presupus mult prea mult timp ca oamenii vor vrea pur si simplu sa vina sa o viziteze si au facut prea putin efort la nivel national pentru a promova turismul.
"Suntem una dintre putinele tari din lume care nu au niciun program de incurajare a turismului", a adaugat Freeman.
"Suntem constienti ca, din cauza modului in care este format cabinetul american, nu putem sa concuram la acelasi nivel", spune Jonathan Tisch, presedinte al Loews.
Thomas Callahan, de la PKF Consulting din San Francisco, a laudat Australia, Canada si promovarea foarte buna realizata de Noua Zeelanda prin filmele "Lord of the Rings" care au fost filmate acolo. Si Israel a reusit sa ofere turistilor sai sentimentul de securitate, dar in acelasi timp sa-i faca sa se simta bine-veniti. "Securitatea este foarte importanta", a spus Stevan Porter, presedinte al hotelurilor InterContinental, "dar putem sa ii facem inca pe oameni sa se simta mai bine-veniti. De exemplu, putem sa facem ca liniile de sosire sa se miste mai repede la aeroporturi", a adaugat el.
Smedes Rose, analist al industriei turismului de la Calyon Securities din New York, a fost de acord cu faptul ca schimbari relativ mici ar putea ajuta industria.
"Sa zbori la aeroportul Kennedy este ca si cum ai zbura intr-o tara din lumea a treia", a spus el. "Este ingrozitor". "In unele aeroporturi", spune Rasulo, "cozile formate nu sunt eficient conduse; nimeni nu stie unde merge, nu exista nimic care sa-i ajute daca nu cunosc limba". Contrastul este foarte mare cu aeroporturi noi din locuri precum Coreea de Sud, Singapore, Hong Kong si Dubai, unde "impresia la sosire este uimitoare" lasand turistului impresia ca acel loc "chiar il doreste acolo".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO