Business Internaţional

Un producător de textile francez arată ce înseamnă suveranitate economică

Un producător de textile francez arată ce înseamnă...

Autor: Bogdan Cojocaru

14.12.2021, 00:00 153

Anul trecut, când COVID-19 începea să se răspândească în Europa, o companie franceză de textile a anunţat pe Twitter că va începe să producă măşti chirurgicale, scrie Financial Times.

În câteva ore, ministerul sănătăţii a întrebat câte ar putea produce; două zile mai târziu, Les Tissages de Charlieu număra 100.000 de măşti livrate pentru spitalele franţuzeşti şi lucrătorii din sectorul public.

„Scopul nostru a fost de a produce acasă un produs de bază foarte simplu „ să demonstrăm că se poate“, a spus Antoine Saint-Pierre, codirector al companiei, care are sediul în Charlieu, un centru al industriei textilelor de mai bine de 500 de ani.

Compania a început acum să producă milioane de genţi de cumpărături cu producerea a doar o cincime din emisiile eliberate în atmosferă la o producţie similară în China, potrivit companiei. Întreruperile de pe lanţul de aprovizionare cauzate de pandemie au făcut ca „rezilienţa economică naţională“ şi „relocarea“ bunurilor manufacturate esenţiale - fie ele vaccinuri, semiconductori sau echipamente de protecţie şi textile - vor fi cuvinte de interes în politica industrială în întreaga lume occidentală.

Dar acest lucru este de interes mai ales în Franţa, unde revenirea producţiei industriale şi a locurilor de muncă din străinătate a devenit o problemă arzătoare înaintea alegerilor prezidenţiale de anul viitor.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO