Business Internaţional

Ungaria impune o taxă specială pe veniturile din publicitate ale ziarelor şi televiziunilor

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Bogdan Cojocaru

26.05.2013, 19:17 274

Guvernul ungar a decis să impoziteze veniturile nete din publicitate ale jucătorilor media care difuzează publicitatea, măsura făcând parte din eforturile Budapestei de a scoate ţara din procedura de deficit excesiv deschisă de Comisia Europeană, scrie Portfolio.hu. Baza de impozitare sunt veniturile nete anuale obţinute din publicitate. Pentru astfel de venituri mai mici de un miliarde de forinţi (3,4 milioane de euro) taxa este zero. La venituri între un miliard forinţi şi 5 miliarde de forinţi impozitul este de 1%. Pentru câştiguri între 5 şi 10 miliarde de forinţi taxa se situează la 5%, iar pentru venituri de peste 10 miliarde de forinţi rata este de 20%. Mass-media este obligată să raporteze baza de impozitare şi avansul, pe care trebuie să-l plătească până la 20 iulie. Veniturile din publicitate politică nu sunt taxabile.Televiziunile din Ungaria încasează din publicitate venituri de 70 de miliarde de forinţi (242 milioane euro) pe an, iar câştigurile întregului segment media sunt estimate la 170 de miliarde de forinţi (587 de milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO