Business Internaţional

Unilever plateste dividende de 750 mil. euro

03.11.2006, 17:40 15

Unilever, cel de-al doilea mare producator mondial de alimente si detergenti, a declarat ca profitul net pe al treilea trimestru a scazut cu 48 de procente pe fondul cresterii costurilor de marketing. Actiunile au avut cea mai mare crestere in acest an, dupa ce compania a anuntat o rascumparare, scrie Bloomberg.
Profitul net al producatorului sapunului Dove si al maionezei Hellmann a scazut la 737 de milioane de euro (039,8 mil. dolari) sau cu 24 de centi pe actiune, de la 1,42 miliarde de euro sau 47 de centi cu un an in urma.
CEO-ul Patrick Cescau a marit cheltuielile cu publicitatea si a vandut unele divizii in speranta de a amplifica cresterea vanzarilor. Veniturile au crescut cu 1,9 procente odata ce temperaturile peste medie din Europa au ajutat la vanzarea produselor ca inghetata Ben & Jerry.
"Si elemente pozitive domina acest al treilea trimestru al Unilever", spune Paul Hoffman, analist la Lanschot din Den Bosch, Olanda care recomanda investitorilor sa cumpere actiuni ale Unilever.
Pregatindu-se pentru rascumpararea unui pachet de actiuni anul viitor, Unilever a anuntat ca va plati 750 de milioane de euro ca dividende pe anul 2006. Compania a renuntat anul acesta la rascumpararea unui pachet de actiuni de aproximativ 500 de milioane de euro.
Actiunile Unilever au crescut cu 58 de centi sau cu
3 procente, pana la 19,80 euro ieri la bursa din Amsterdam, cea mai mare crestere din mai 2005 si pana acum. Actiunile au castigat mai putin de un procent in ultimul an, cea mai mica urcare dintre cele 14 membre al indicelui Bloomberg Europe Food, care a crescut cu 13 procente. Compania are o valoare de piata de aproape 40 de miliarde de euro.
Cu exceptia achizitiilor, a transferurilor si a ratelor de schimb, veniturile au crescut cu 4,8 procente, mai mult decat estimarea de 4,2 procente a analistilor.
"Marketingul mai bine elaborat, mai ales in SUA odata cu lansarea Sunsilk, si performanta continua a Dove Summer Glow ar trebui sa ne aduca catre o linie decenta", a declarat Charless Mills, analist la Credit Suisse, dand un rating "neutru" actiunilor.
Unilever a inlaturat un sistem dual format din presedinti germani si englezi cand un plan de cinci ani de crestere a vanzarilor a esuat in 2004. Veniturile au castigat 2,9 procente in 2005 si probabil vor avansa cu 4 procente anul acesta, se arata intr-un studiu al UBS, Helvea si Van Lanschot.
Rivalul sau, Nestle, cea mai mare companie alimentara a lumii, se asteapta la o crestere a vanzarilor cu 6% in 2006. In plus fata de diviziile de vanzare, Unilever a redus numarul slujbelor si a adaugat bunuri care promoveaza sanatatea, precum Flora care reduce extinderea colesterolului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO