Business Internaţional

Viteza si lux, cele mai noi cerinte pe piata iahturilor

03.06.2008, 20:51 157

"Inovatia vine din combinarea vitezei mari de croaziera, tipica iahturilor sport, cu interioarele tapitate cu lemn de tec, tehnologii de ultima ora in bucatarie si pereti despartitori din cristal", a declarat Mario Borselli, sales manager al Cantieri di Baia, o firma italiana producatoare de iahturi sport de lux.
Cum miliardarii planetei detin deja cateva avioane personale, masini de lux in editie limitata si unul, doua iahturi de mari dimensiuni, oamenii de afaceri "obisnuiti" isi pot impresiona clientii sau partenerii cu iahturi mai mici, dar la fel de luxoase. In plus, materialele moderne folosite la construirea acestor ambarcatiuni le ofera un avantaj in fata modelelor de mari dimensiuni, care nu pot atinge viteze foarte mari.
Pe langa utilizarea de materiale neconventionale, cum sunt kevlarul (material folosit la fabricarea vestelor antiglont) si fibra de carbon, marile santiere specializate in ambarcatiuni cu motor recurg acum la folosirea lemnului de tec, a fibrei de sticla si a cristalului pentru designul interior al acestor iahturi. Nimic nu mai este simplu sau ieftin cand vine vorba de interiorul unui iaht sport de lux. De la canapele din piele, bucatarii complet echipate, bai cu fitinguri cromate si dormitoare enorme, iahturile de pe piata europeana pot fi oricand comparate cu cele ale marilor producatori de pe glob.
De asemenea, pentru clientii mai pretentiosi, optiunile sunt multiple, culori diferite pentru interioare, lemn de cires sau de tec pentru mobilier, blaturi de marmura pentru bucatarii, electrocasnice de la frigidere la masini de spalat rufe si multe altele.
Desigur ca toate aceste imbunatatiri inseamna o prelungire a perioadei de asamblare si o crestere a pretului. Daca in mod normal, construirea unui iaht precum modelului Atlantica 78 al Cantieri di Baia dureaza circa opt luni de zile de la plasarea comenzii, adaugarea unor elemente de confort poate prelungi durata asamblarii pana la 12 luni sau mai mult. Personalizarea designului, alegerea culorii de baza sau a lemnului pentru parchet si peretii interiori precum si adaugarea unor accesorii mareste de asemenea durata de asamblare a ambarcatiunii.
Preturile depind si ele in functie de dotari si gradul de personalizare, dar in principiu, un iaht cu o lungime de 24 de metri care poate naviga fara realimentarea cu carburanti pana la opt zile costa in jur de 4 milioane de euro (6,28 milioane de dolari). "Modelul Atlantica 78 poate transporta pana la 20 de pasageri cu o viteza maxima de 48 de noduri (88 km/h)", a declarat Mario Borselli, sales manager la Baia.
Sistemele de propulsie reprezinta o alta inovatie, noile iahturi fiind echipate cu tehnologii special concepute pentru o mai buna manevrare la andocare si pentru cresterea vitezei maxime de croaziera.
Elicele semisubmersibile sunt un exemplu de tehnologie utilizata la construirea acestor iahturi, deoarece este vorba de un sistem rabatabil, care permite manevrarea cu usurinta a unui vas de 15-30 de metri, chiar si intr-un port de dimensiuni mici, cum sunt cele de la Marea Neagra sau Egee, dupa cum au declarat reprezentantii Cantieri di Baia.
"Sistemul de propulsie Arneson Drive permite un grad maxim de manevrabilitate si atingerea unor viteze imposibil de atins cu vechiul sistem hidraulic", a declarat Avram Avramov, sales manager pe Romania si Bulgaria la ICS Yachting, distribuitorul autorizat Cantieri di Baia si Couach Franta. "In plus, oamenii de afaceri isi pot delecta invitatii cu manevrele spectaculoase si jetul de apa aruncat, asemanator celor de la ski-jet-uri, care depaseste inaltimea unei cladiri de doua etaje", a adaugat Borselli.
Un alt exemplu de ambarcatiune preferata de oamenii de afaceri din Europa de Est este Azzurra 63, produsa de aceeasi firma italiana. Aceasta are o lungime de 19 metri si poate atinge viteze de pana la 63 de noduri (114 km/h). Desi este mai mica decat Atlantica, Azzurra 63 este destinata in special clientilor iubitori de senzatii tari si ofera aceleasi conditii de accesorizare si personalizare. Pretul unui astfel de iaht este in jur de 2 milioane de euro (3,14 milioane dolari), conform declaratiilor lui Avramov.
"Intretinerea acestor iahturi reprezinta cam 10% din suma platita la achizitionare, dar conteaza foarte mult conditiile de transport si depozitarea pe timp de iarna", declara sales managerul ICS Yachting.
Avramov a mai specificat ca iahturile produse de Cantieri di Baia, detinuta de Antonio Capasso aduc un element nou pe piata iahturilor sport.
"Ceea ce le diferentiaza de alte modele europene este prezenta interioarelor de lux si a mobilierului din lemn pretios pe o ambarcatiune sport, de mare viteza. Pana acum, barcile cu motor destinate iubitorilor de viteze mari aveau interioare spartane, fara prea multe facilitati. Acum am inteles ca potentialii cumparatori doresc un plus de confort si asta incercam sa oferim", spune Avramov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO