Business Internaţional

Volkswagen, cel mai mare producator auto european, isi tripleaza profitul

04.11.2005, 21:11 14

Volkswagen a anuntat ca profitul aferent trimestrului al treilea s-a triplat datorita cresterii vanzarilor si a muncitorilor germani care au fost de acord sa munceasca mai mult pentru mai putini bani, scrie Bloomberg.

Profitul net a crescut la 273 de milioane de euro, de la 67 de milioane de euro cat era cu un an in urma.

"Dezvoltarea grupului Volkswagen din trimestrul al treilea arata ca primul pas catre imbunatatirea performantelor s-a facut deja", au precizat reprezentantii companiei. "Totusi, in anii urmatori, vor fi necesare masuri dificile avand in vedere situatia de pe piata."

Directorul executiv, Bernd Pischetsrieder, a introdus noi modele, precum Passat si masina de lux A4. In plus, a demarat o campanie de reducere a costurilor cu 3,1 mld. euro in acest an, pentru a stimula profitul.

Wolfgang Bernhard, un executiv de la DaimlerChrysler angajat anul trecut pentru a revigora profitul la brandul VW, a castigat concesiuni de pret de la furnizorii de piese si de la angajatii care au fost de acord sa lucreze mai multe ore. Vanzarile au castigat 13 procente, majorandu-se de la 21,2 mld. euro la 23,9 mld. euro. Profitul operational a crescut cu 50% la 586 mil. euro.

Vanzarile de automobile Volkswagen din Europa au crescut cu 9,5% in al treilea trimestru datorita sporirii cu 13% a vanzarii de Audi si de 12,4% a diviziei Volkswagen. Totusi, vanzarile din Statele Unite ale brandului VW au scazut cu 4,2% in al treilea trimestru.



Tinta de castig

Pischetsrieder planuieste majorarea profitului inainte de taxe cu o valoare cuprinsa intre 4 si 5,1 miliarde de euro pana in 2008. Directorul executiv a declarat ca profitul operational din primul trimestru de 464 de milioane de euro va fi cel mai mic din acest an.

In al doilea trimestru, profitul operational a fost de 911 mil. euro.

Bernhard, care a contribuit la revigorarea diviziei DaimlerChrysler prin reducerea a 30.000 de posturi, prin inchiderea de fabrici si prin reducerea preturilor platite furnizorilor, a declarat in luna iulie ca Volkswagen are costuri cu 40% mai mari decat cele ale competitorilor. El planuieste reduceri de cost de 7 miliarde de euro pana in 2008 si introducerea a nu mai putin de 10 noi modele.

Bernhard a castigat trei angajamente separate cu furnizorii si cu angajatii din Germania in ultimele doua luni care i-au permis sa reduca nivelul cheltuielilor. In urma contractului incheiat cu furnizorii s-ar putea economisi cel putin 100 mil. euro.

Angajatii de la fabricile Volkswagen din Wolfsburg si Emden au fost de acord sa isi prelungeasca programul de lucru pentru bani mai putini in schimbul garantiei ca se vor construi noi modele la aceste locatii.

Pischetsrieder a declarat pe 5 septembrie ca producatorul auto avea nevoie sa reduca din forta de munca din vestul Germaniei de 103.000 de angajati cu cateva mii de pozitii. Grupul a oferit pachete compensatorii si programe de pensionare pentru a-si determina angajatii sa renunte voluntar.

Porsche AG, producatorul german de masini sport, a anuntat pe 25 septembrie ca planuieste sa achizitioneze un pachet de 20% din actiunile cu drept de vot de la VW. De atunci, compania cu sediul la Stuttgart a cumparat 18,53% din actiuni si a pastrat optiunea de a achizitiona inca 3,4%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO