Business Internaţional

Volvo incearca sa faca fata concurentei la sånge de pe piata americana

08.06.2005, 16:04 17

Daca vånzarile celor mai noi produse ale lor ar fi cu 20% sub tinta, majoritatea companiilor ar fi extrem de ingrijorate. Directorii Volvo Cars din America de Nord insa, par remarcabil de linistiti in ciuda faptului ca modelele S40 si V50 nu se vånd prea bine.

Acestia spun ca vånzarile inregistrate in alte tari se accelereaza si ca desi reduse, marjele de profit ale vånzarilor din Statele Unite sunt solide, scrie AutoWeek.

Volvo se astepta ca modelul S40 refacut, ce a fost lansat in februarie 2004, sa inregistreze vånzari cuprinse intre 30.000 si 35.000 de unitati pe an. V50, de asemenea refacut, ce a sosit patru luni mai tårziu, era asteptat sa raporteze vånzari cuprinse intre 6.500 si 8.000 de unitati pe an.

Anul acesta insa cele doua automobile ar putea inregistra vånzari combinate de numai 32.000 de unitati.

Directorii Volvo explica aceste vånzari slabe prin prisma evolutiei ratelor de schimb valutar. Din cauza valorii scazute a dolarului, spun ei, este dificil sa stabilesti preturi competitive pentru S40 si V50.

Totusi, companii rivale cum ar fi Audi A4, Volkswagen Passat si Acura TSX se confrunta si ele cu valoarea scazuta a dolarului.

Directorii Volvo sustin ca automobilele cåstiga o cota din ce in ce mai mare din segmentul "small-premium", aflat in declin. Automobilele atrag in acelasi timp clienti, care, in medie, sunt cu sase ani mai tineri decåt cumparatorii tipici de automobile Volvo.

Comparativ cu volumul total al vånzarilor inregistrat de aceleasi automobile din generatia anterioara, vånzarile actuale inregistreaza o crestere dramatica: 56,1% in aprilie, påna la 10.481 unitati. In 2004 insa, vånzarile modelului S40 refacut erau in crestere semnificativa, in timp ce cele ale modelului V40 erau in scadere, astfel cifrele comparabile doar in termeni generali.

Volvo a reusit sa redirectioneze vånzarile de S40 si V50 catre piete europene cu cerere puternica si marje mai bune ale profitului comparativ cu cea a Statelor Unite, spune Thomas Andersson, vicepresedinte executiv al departamentului de marketing in cadrul Volvo Cars of North America. "Volvo vrea sa obtina venituri si profit maxim de pe urma acestor automobile", spune Andersson. "La volumul actual, marjele noastre sunt reduse, insa profitul este destul de bun".

De asemenea, Volvo nu doreste ca profitul sa creasca brusc, pentru ca mai apoi sa scada. Aceasta a fost soarta primului S40, ce a avut un ciclu de viata scurt in Statele Unite, de patru ani.

Noile modele S40 si V50 trebuie sa reziste cel putin cinci ani, si de aceea Volvo este dispusa sa ofere facilitati peste facilitati pentru a-si atinge tinta legata de volum, spune Andersson.

Producatorul suedez conduce insa, deja, in cadrul acestui segment din punctul de vedere al valorii cheltuielilor legate de facilitati, conform Edmunds.com. Volvo spune ca metodele de calcul ale Edmunds nu sunt corecte.

De asemenea, Volvo isi reduce productia de S60 pentru a face loc modelului S40.

Analistul Todd Turner nu crede in explicatiile oferite de Volvo. Acesta crede ca Volvo a ratat lansarea modelelor din punctul de vedere al marketingului, aceasta contrastånd cu imaginea traditionala a Volvo asupra imaginii.

"Inca mai sunt sperante pentru acest produs daca va fi gasita formula potrivita de marketing", spune Turner.

Andersson spune ca Volvo va reutiliza spoturile publicitare de anul trecut pentru S40 si V50.

In acelasi timp, producatorul auto a incheiat contracte de marketing avånd ca tinta tinerii clienti ca Burton Snowboards, Virgin Megastores si Aplle iPod.

Volvo a alocat anul trecut jumatate din bugetul sau de marketing modelelor S40 si V50, insa in acest an procentul va fi de numai 25%, spune Andersson.

Turner critica, de asemenea, lipsa echipamentelor standard in cazul S40 si V50, incluzånd tractiunea si controlul stabilitatii. catalina.apostoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO