Business Internaţional

Yahoo promite să “ nu o dea în bară” cu Tumblr, după ce a dat 1,1 miliarde de dolari pe companie

Yahoo promite să “ nu o dea în bară” cu Tumblr,...

Autor: Ştefan Stan

21.05.2013, 12:05 3437

Marissa Mayer, CEO Yahoo a promis că „nu o va da în bară” cu Tumblr, startup-ul pe care Yahoo l-a cumpărat pentru 1,1 miliarde de dolari, scrie Financial Times.

Yahoo speră să îmbine populaţia matură de utilizatori a platformei, care s-a dovedit un mediu sigur pentru advertiseri, cu tineretul pe care comunitatea Tumblr îl oferă.

Achiziţionarea reţelelor de socializare s-a dovedit deseori un eşec pentru cumpărători, în cazuri  precum AOL şi News Corp, audienţa care le făcuse valoroase în primul rând fiind îndepărtată.

Unii utilizatori Tumblr şi-au exprimat dezamăgirea faţă de noul posesor al site-ului, Yahoo, şi au început să îşi mute deja blogurile pe platforme rivale, precum WorldPress.

După ce a făcut cunoscut faptul că Tumblr are 109 milioane de bloguri şi peste 300 de milioane de utilizatori unici, de două ori mai mult decât estimat, Mayer a declarat că vrea să creeze o audienţă combinată cu Yahoo de peste un miliard de persoane. Mai mult de jumătate din utilizatorii Tumblr folosesc aplicaţiile mobile.

Marissa Mayer şi David Karp, co-fondatorul Tumblr, susţin că până şi persoanele care postează un conţinut controversat sau pentru adulţi vor putea să îşi desfăşoare în continuare activitatea pe site.

Mayer mizează pe faptul că adăugarea Tumblr la familia Yahoo va ajuta compania să compenseze pentru numărul tot mai scăzut de vizitatori din ultimii ani şi să relanseze competiţia cu Facebook, YouTube şi Google.

“Noi privim achiziţia Tumblr ca o cale clară pentru a accelera creşterea Yahoo. Suntem dedicaţi monetizării Tumblr într-o manieră care va creşte calitatea site-ului şi va îmbunătăţi experienţa utilizatorilor ”, a declarat Mayer.

Şefa Yahoo a spus că afacerea este “o excepţie” într-o strategie care se focalizează pe achiziţii ale startup-urilor promiţătoare. Ultima dată când Yahoo a făcut o achiziţie de o asemenea anvergură a fost cu cu Overture, care a format baza reclamelor pe platforma de căutare.

Tumblr va rămâne o companie de sine stătătoare, în interiorul Yahoo, fără să fie indicator clar care să arate noua conducere, a adăugat Mayer. Site-urile de interes ale Yahoo, precum cele de gastronomie sau modă, vor primi posturile relevante de pe Tumblr, în timp ce tehnologia de căutare şi capacitatea mai mare de găzduire ale Yahoo vor îmbunătăţi serviciile Tumblr deja existente.

Creşterea numărului de utilizatori Tumblr a fost principala coordonată pe care s-a axat evaluarea site-ului de bloguri la 1,1 miliarde de dolari, conform declaraţiilor lui Ken Goldman, directorul financiar al Yahoo.

Yahoo deţinea 5,4 miliarde de dolari cash la sfârşitul primului trimestru al anului, nu avea datorii, iar directorii susţineau că vor continua să răscumpere acţiunile companiei.

Acţiunile Yahoo, care au crescut cu mai mult de 70% în 2012, au deschis în creştere cu 0,8% la bursa din New York.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO