Companii

150 de milioane de euro, targetul de final de an pentru importatorul BMW

150 de milioane de euro, targetul de final de an pentru importatorul BMW

Click pentru imaginea marita

05.10.2006, 19:16 21

Automobile Bavaria, importatorul pe piata locala al producatorului de lux BMW, va ajunge la afaceri de 150 mil. euro in acest an, fata de 130 mil. euro anul precedent. Valoarea include, pe langa masinile BMW si Mini, si autovehiculele comerciale MAN.
"Sunt tot mai multi clienti care fac pasul de la marcile de volum catre cele premium, cum este cazul BMW. In aceste conditii, am ajuns a doua piata din regiune, dupa Turcia pentru BMW. Pana la sfarsitul acestui an vom atinge pragul de 1.700 de autoturisme vandute", a declarat Michael Schmidt, directorul general al companiei.
Pentru comparatie, compania vindea in 1994, primul an de activitate pe piata locala, 11 automobile BMW.
In acest an vanzarile de autoturisme vor reprezenta jumatate din afacerile Automobile Bavaria, restul fiind contributia camioanelor MAN.
Automobile Bavaria concentreaza activitatea de import pentru marcile grupului BMW (BMW, Mini, Rolls-Royce), dar si comertul pentru aceste marci in Capitala. Cea mai mare parte a vanzarilor din provincie este realizata prin intermediul unor dealeri proprii.
"In tara avem dealeri proprii in orase precum Constanta, Brasov, Timisoara, Cluj, Targu Mures si show-room-uri in Craiova, Sibiu si de saptamana viitoare Oradea", explica Schmidt.
Investitiile totale ale Automobile Bavaria si dealerilor sai au trecut de 50 de milioane de euro din momentul infiintarii, cea mai importanta investitie urmand sa fie finalizata in aceasta saptamana.
"Am investit zece milioane de euro intr-un centru integrat in zona Baneasa. Cea mai mare parte au fost fonduri proprii, insa am apelat si la un credit bancar. Terenul l-am cumparat de acum trei ani, iar centrul include in premiera si un show-room pentru marca Rolls-Royce", adauga Schmidt. Rolls-Royce a inregistrat pana acum mai multe comenzi pe piata locala, printre clienti aflandu-se oamenii de afaceri Irinel Columbeanu, Ioan Becali (sau Ioan Neculaie - patronul grupului Prescon din Brasov).
Principalii concurenti ai BMW pe piata locala sunt, la fel ca si la nivel mondial, marcile germane Audi si Mercedes.
La nivelul anului trecut, BMW depasise cu cele 1.386 de autoturisme livrate atat Audi (1.300 de unitati), cat si Mercedes (1.235 de autoturisme), potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Dupa primele opt luni ale anului BMW inregistrase livrari de aproape 1.000 de unitati pe piata locala, potrivit statisticilor APIA, in timp ce Audi si Mercedes livrasera 1.141 si, respectiv, 1.089 de autoturisme.
Piata auto romaneasca de import a crescut in primele opt luni ale acestui an cu aproximativ 33%, depasind 101.000 de unitati. Ritmul de crestere a fost si mai mare in cazul segmentelor superioare ale pietei, ceea ce a determinat cea mai mare parte a jucatorilor sa anunte vanzari peste estimari.
Ultimele luni ale acestui an vor confirma, potrivit dealerilor auto, tendinta de crestere accentuata a pietei auto de import, acestea urmand sa depaseasca pentru prima data in istorie vanzarile de masini romanesti. Valoarea totala a pietei auto este situata, potrivit ultimelor estimari, la 3-3,5 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO