Companii

30 de milioane de euro intr-un outlet de imbracaminte

30 de milioane de euro intr-un outlet de imbracaminte

George Sigalas, presedintele American Outlet Overseas

28.03.2007, 15:41 95

Piata centrelor comerciale, aflata pe un trend de dezvoltare accelerata in ultimii ani, va cuprinde de la sfarsitul acestui an si primul multi-brand outlet, care va fi situat la kilometrul 21 al autostrazii Bucuresti - Pitesti si va cuprinde peste 50 de magazine.
Acesta este primul proiect dezvoltat pe piata locala de compania cu actionariat elen American Outlet Overseas, proiectul fiind denumit Escape Outlet Shopping Center. Centrul comercial va cuprinde intre 55 si 75 de magazine, in functie de suprafetele solicitate de chiriasi, si va implica o investitie totala de aproximativ 30 de milioane de euro.
"Acest outlet va fi la fel ca in restul Europei in afara orasului. Nu vrem sa ne comparam cu actualele mall-uri din Bucuresti, astfel ca ne vom focusa pe imbracaminte si nu vom avea un hipermarket", spune George Sigalas, presedintele companiei.
In magazinele outlet sunt vandute surplusurile din fabrica sau produsele care nu au fost vandute in magazinele obisnuite, deseori aceste magazine fiind grupate in centre comerciale outlet, in alte orase din Europa.
Mall-ul va fi dezvoltat in doua etape, primele magazine, cu o suprafata de aproximativ 19.000 de metri patrati, precum si food-court-ul urmand a fi finalizate pana in preajma sarbatorilor de iarna din acest an. In a doua faza de executie, care ar putea fi livrata pana la sarbatorile de Paste din 2008, vor fi realizate spatii comerciale pe o suprafata similara, de 19.000 de metri patrati.
"Am inceput luna aceasta semnarea contractelor de inchiriere si avem deja numele a 10 branduri care vor avea magazine in interiorul centrului comercial, acoperind o suprafata de peste 5.000 de metri patrati. Estimam ca pana in iunie sa avem contractele pentru 80% din spatiile disponibile in prima faza", declara Sigalas.
Investitia in prima faza a acestui proiect se ridica la circa 17-18 milioane de euro, in care sunt incluse pretul terenului, un imprumut de 10 milioane de euro contractat de la Piraeus Bank si banii investiti in fazele incipiente ale proiectului pentru proiectare si obtinerea autorizatiilor de constructie. Lucrarile sunt programate sa inceapa in luna aprilie.
Faza a doua a proiectului va implica investitii de aproximativ 13 milioane de euro, in functie de preturile materialelor de constructie si momentul inceperii lucrarilor.
Spatiile comerciale din Escape Outlet vor fi ocupate in proportie de 90% de catre retailerii de imbracaminte, restul suprafetei fiind destinata food-court-ului care va avea o capacitate de aproximativ 400 de persoane. In preajma magazinelor vor fi amenajate si peste 1.000 de locuri de parcare.
Sigalas este un om de afaceri de 57 de ani care dupa ce a navigat timp de 28 de ani si a pornit o mica afacere cu energie in Grecia natala a decis in 2005 sa vina in Romania unde s-a implicat in afaceri imobiliare.
Sigalas a facut mai multe tranzactii cu terenuri, alaturi de partenerul sau Thomas Kalaitzidis, de 37 de ani, iar in prezent, cei doi oameni de afaceri detin, prin intermediul firmelor pe care le controleaza, un teren de 16 hectare la kilometrul 21 al autostrazii Bucuresti - Pitesti si mai multe terenuri cu suprafete cumulate de peste 120 de hectare in judetul Giurgiu.
"Grecia nu ofera oportunitatile din alte tari din regiune, precum Romania, singurele afaceri care mai pot fi facute fiind in industria navala, sectorul energetic si serviciile. Pasii facuti inainte de Grecia de la aderare ar putea fi recuperati intr-un timp mult mai scurt de Romania", apreciaza Sigalas.
Pe terenurile din Giurgiu, Sigalas intentioneaza sa construiasca un proiect rezidential, format din 780 de vile, precum si o zona de agrement "cum nu exista in prezent in Romania".
Proiectele aflate in faza de proiectare si aprobare sunt considerate a fi ieftine, tinand cont de valoarea investitiilor pe care le implica. Pentru zona de agrement, dezvoltatorii intentioneaza sa cumpere alte suprafete importante de teren.
"In 20 de ani lucrurile se vor stabiliza in Romania si va disparea confuzia din prezent, in care declinurile pot fi la fel de mari precum suisurile", apreciaza Sigalas.
Stocul de spatii comerciale moderne va cunoaste o apreciere semnificativa pana la sfarsitul anului 2009, astfel ca, daca in prezent, stocul de mall-uri din provincie se ridica la circa 243.000 de metri patrati, acesta va depasi un milion de metri patrati in urmatorii doi ani, ca urmare a finalizarii unui numar de 28 de centre comerciale in toate regiunile tarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO