Companii

A investit 16.000 de euro într-o băcănie deschisă după „model francez“

A investit 16.000 de euro într-o băcănie deschisă...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.01.2014, 13:04 2723
Adelina Rusu,  27 de ani, o tânără din Braşov care a lucrat timp de patru ani în cadrul unor firme de comunicare în Capitală, s-a întors în 2011 în oraşul natal şi a deschis Băcănia La Draga, în care comercializează produse tradiţionale ale unor produ­cători locali, dar şi produse făcute în propria băcănie.
 
„La un moment dat m-am întâlnit în Franţa cu o doamnă care are băcănia «Beau et Bon». A avut răbdare să-mi explice cum a pornit ea, ce s-a întâmplat. Mi-a dat aripi“, povesteşte tânăra, care este absolventă a Facultăţii de comunicare şi relaţii publice din cadrul SNSPA. La venirea în ţară a găsit un exemplu în businessul unui tânăr a cărui băcănie a avut succes şi s-a hotărât să aibă şi ea o astfel de afacere.
 
Printre produsele comercializate se numără con­di­men­te, brânzeturi, paste, sosuri, ceaiuri, dulceţuri, sucuri, gemuri, compoturi, zacuscă sau dulciuri. De asemenea, antrepre­noarea produce şi diverse tipuri de prăjituri, dar organizează şi ateliere de gătit. În prezent, unitatea are circa 20 de furnizori de produse finite, la care se adaugă câţiva de materii prime. „La început am pornit cu foarte mult entuziasm şi cu o foarte mare deschidere. Între timp am mai restrâns lista (de furnizori - n. red.). Însă o completez de fiecare dată când găsesc ceva nou. Acum cred că avem cam 20 de furnizori, plus cei care ne oferă materia primă.“
 
În băcănia operată de firma Băcănia La Draga antreprenoarea a investit iniţial 16.000 de euro, la care a mai adăugat pe parcurs încă 8.000 de euro. „Cred că partea cea mai grea nu a fost cea de la început pentru că am luat totul ca un proiect. Iar proiecte mai făcusem, cu bugete mult mai mari decât cel al băcăniei. Abia când am realizat diferenţa dintre «al altuia» şi «al tău» a început greul. (...) Nu mai există momentul în care se termină programul şi îţi laşi grijile la birou.“ Adelina Rusu nu pre­cizează însă ce cifră de afaceri a înre­gistrat firma pe care o deţine anul trecut, câţi clienţi are în medie zilnic sau care este valoarea bonului mediu în băcănie.

Citiţi mai multe detalii aici

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.01.2014

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO