Companii

A trecut de la producţie de haine în Giurgiu la comerţ online şi vinde de un sfert de milion de euro pe an

A trecut de la producţie de haine în Giurgiu la comerţ online şi vinde de un sfert de milion de euro pe an

Inginer de profesie, Roxana Cojocaru a lucrat până în 1996 ca director de producţie la o fabrică de confecţii din Bucureşti, iar din 1997 şi-a înfiinţat propria companie care producea în lohn

Autor: Mirabela Tiron

22.05.2012, 00:05 6787

Roxana Cojocaru, 44 de ani, de profesie inginer, punea în 2005 bazele magazinului online de haine pentru femei Tara Fashion după ce timp de mai mulţi ani lucrase ca director de producţie la o fabrică de confecţii din Bucureşti.

"Eu vin din sfera de producţie a hainelor, lucrând pentru firme din afară în sistem lohn. De aproape 16 ani lucrez ca antreprenor. În 2005 mi-a venit ideea dezvoltării unei afaceri proprii, având în vedere că producţia în România în sistem lohn era destul de grea, iar perspectivele nu prea erau roz", spune ea.Marca proprie a fost singura soluţie pe care a am văzut-o la acea vreme.

Roxana Cojocaru a decis să facă un site de prezentare pentru haine, însă ulterior s-a orientat către un magazin online, despre care spune că a fost primul de acest gen din România.

A produs pentru Etam, C&A sau H&M

Inginer de profesie (a absolvit Facultatea de Textile şi Pielărie din Iaşi), Cojocaru a lucrat până în 1996 ca director de producţie la o fabrică de confecţii din Bucuresti.

Din 1997 şi-a înfiinţat propria companie care producea în lohn pentru Etam, C&A, Bay Trading, Naf-Naf, Oasis şi H&M. Pentru că nu vedea mari oportunităţi în producţia de lohn, în 2000 a realizat propria unitate de producţie la Giurgiu, pe care însă a vândut-o după şapte ani unor investitori belgieni. Valoarea tranzacţiei s-a ridicat la 300.000 de euro, conform datelor oferite.

Ulterior s-a gândit să dezvolte un business din comerţul online şi aşa a înfiinţat în 2005 magazinul online cu haine pentru femei Tara Fashion.

Anul trecut, Tara Fashion a avut venituri de un sfert de milion de euro. Toate tiparele sunt făcute de Tara Fashion, iar materialele sunt achiziţionate de la diferiţi furnizori. Pe partea de producţie ea lucrează cu mai multe unităţi din ţară care fabrică haine, însă nu a dorit să precizeze despre cine este vorba.

Investiţia iniţială în dezvoltarea magazinului online s-a ridicat la aproape 5.000 de euro, în care a intrat şi costul cu realizarea stocului.

Clienţii magazinului online sunt persoane fizice, femei, iar furnizorii sunt importatorii de ţesătură şi de accesorii. Site-ul este înregistrat pe firma Amazing Fashion Srl.

"În online rămâi mereu în dezvoltare şi în fiecare zi adaugi ceva nou.Suntem deja la a şasea versiune a site-ului şi din 2011 suntem pe o platformă de comerţ electronic foarte dezvoltată."

Piaţa de cumpărături online va atinge valoarea de un miliard de euro în următorii ani, principalele motoare de creştere fiind segmentele dedicate femeilor şi site-urile ce oferă cupoane de reduceri, potrivit datelor din piaţă.

Întrebată de ZF ce afaceri a bugetat pentru anul acesta, ea a spus că este destul de greu în această perioadă să facă o estimăre cu privire la venituri, dar menţionează că aşteaptă o scădere cu 10-15% în fashion.

Magazinul online Tara Fashion lucrează cu proesatorul de plăti PayU.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO