Companii

Abbott tinteste o crestere de 20% si isi creeaza o divizie de nutritie

09.08.2005, 19:21 78

Divizia romaneasca a companiei farmaceutice americane Abbott Laboratories estimeaza o crestere de aproximativ 20% a afacerilor sale pentru anul in curs, rezultatul reprezentand o evolutie in concordanta cu cresterea piatei farmaceutice.

Anul trecut, Abbott a vandut medicamente de aproximativ 12 milioane de euro pe piata romaneasca, in preturi finale.

"Dupa cresterea peste nivelul considerat normal pe care piata farmaceutica a inregistrat-o in primele trei luni ale anului, a urmat o perioada de contractie a consumului de medicamente. Pana la sfarsitul anului, estimam ca piata va creste cu circa 20%, vanzarile Abbott inscriindu-se in evolutia pietei", a afirmat Ovidiu Popescu, country manager al Abbott Romania.

Pentru lunile urmatoare, seful Abbott previzioneaza un consum constant de medicamente de la luna la luna.

Planurile companiei prevad infiintarea unei divizii proprii specializate in produsele de nutritie, pana la sfarsitul acestui an. "Decizia de a creea o divizie distincta pentru produsele de nutritie, cum ar fi laptele praf, spre exemplu, a fost luata la nivel corporatist, urmand a se aplica si pe piata romaneasca. Potentialul acestui segment este foarte mare, in urmatorii ani", a mai spus Popescu.

Portofoliul de medicamente al diviziei romanesti a Abbott cuprinde aproape in totalitate produse care se elibereaza cu prescriptie medicala. Aproximativ 50% din vanzarile companiei sunt pe segmentul spitalelor, in timp ce restul sunt vanzari catre farmacii.

In luna iunie Abbott a introdus pe piata romaneasca medicamentul Tarka, destinat tratarii hipertensiunii arteriale. "Produsul reprezinta o alternativa la tratamentul care se bazeaza pe monoterapie. Acest segment al pietei este practic inexistent in prezent", conform directorului Abbott.

Pe aceasta piata sunt prezente deja sau urmeaza sa introduca produse similare si unele companii precum Servier, Bristol-Myers Squibb sau Novartis.

In perioada urmatoare, Abbott va introduce si pe piata romaneasca medicamentul Humira, destinat tratamentului poliartritei, precum si un produs nou utilizat in tratamentul cancerului. Compania detine o prezenta puternica si pe segmentul tratarii infectiei HIV/SIDA.

In luna iunie, Abbott Romania a lansat programul "Anestezie fara riscuri", destinat instruirii medicilor anestezisti pentru folosirea celor mai moderne metode in domeniu. Programul a constat intr-o unitate medicala mobila, in care specialistii au sustinut mai multe sesiuni de training si simulari pentru medicii anestezisti din centrele universitare din Bucuresti, Targu Mures, Cluj-Napoca si Timisoara. Investitia in cadrul proiectului a fost estimata la 1,5 milioane de dolari (aproximativ 1,2 milioane de euro).

Potrivit Cegedim, citata de Mediafax, Abbott ocupa anul trecut locul 24 in topul producatorilor de medicamente din Romania, cu o cota de 1,1% din piata.

Pe primele trei luni ale anului consumul de medicamente compensate a crescut de aproape trei ori fata de 2004, la circa 150 de milioane de euro. In prezent fondurile alocate lunar de CNAS pentru medicamentele compensate sunt de aproximativ 1.200 de miliarde de lei (35 mil. euro).

In momentul de fata Abbott trece printr-un proces de rebranding realizat la nivel de corporatie, care vizeaza inclusiv logoul companiei. Cu sediul la Chicago, Abbott este prezenta in 130 de state si a realizat anul trecut un profit net de 3,2 de miliarde de dolari (2,6 mld. euro) la o cifra de afaceri de 19,7 miliarde de dolari. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO