Companii

Adrian Mihai, Fan Courier: Petrolul, cursul de schimb, chiriile si salariile ne duc costurile mai sus cu peste 10%

Adrian Mihai, Fan Courier: Petrolul, cursul de schimb, chiriile si salariile ne duc costurile mai sus cu peste 10%

Adrian Mihai, actionar la Fan Courier: Majoritatea investitiilor sunt facute din fonduri proprii, astfel ca nu avem o problema cu creditele. In schimb, majoritatea flotei este achizitionata in leasing. Chiar daca vom fi insa nevoiti sa luam credite, nu ne vom opri dezvoltarea firmei.

16.10.2008, 14:58 109

"Chiar daca ne-am asteptat la o diminuare a ritmului de crestere in acest an, am avut o evolutie buna. Doar in luna august am inregistrat o scadere atat fata de perioada similara a anului trecut si cu 11% mai putin fata de iulie pentru ca multe firme au mers dupa modelul european si nu au lucrat deloc. Am observat aceasta tendinta in ultimii doi ani", a spus Adrian Mihai, unul dintre cei trei proprietari ai companiei Fan Courier. Compania estima in acest an o crestere de 30% a afacerilor, pana la circa 38 mil. euro (135 mil. lei).

In timp ce afacerile isi continua cursul ascendent, sustinut si de dezvoltarea din vestul tarii, profitul va fi afectat in acest an de costurile in crestere ale companiei.
"Profitul va fi afectat daca cursul va ramane la fel. La costurile determinate de deprecierea leului se adauga costurile mai mari cu chiriile, pretul mai mare al combustibilului, precum si salariile in crestere. Cred ca in acest an costurile au crescut cu mai mult de 10%", a mai spus Mihai. Anul trecut Fan Courier si-a mentinut marja de profit la 23%, la un nivel similar cu cel inregistrat in 2006. Marja de profit a companiei a fost una dintre cele mai ridicate de pe piata, marje de peste 10% inregistrand pe plan local si jucatorii internationali TNT si DHL.
In acest an insa, mentinerea unui curs de schimb ridicat ar putea afecta marja de profit a companiei.
"Cresterea euro a determinat cheltuieli mai mari pentru ca achizionam masini in euro. In acelasi timp si cheltuielile de constructie pentru noul sediu au crescut", au precizat reprezentantii Fan Courier.
Criza internationala, care va ingreuna creditarea si o va scumpi in acelasi timp, potrivit analistilor de pe piata, nu va afecta atat de mult compania.
"Majoritatea investitiilor sunt facute din fonduri proprii astfel ca nu avem o problema cu creditele. In schimb, majoritatea flotei este achizitionata in leasing. Chiar daca vom fi insa nevoiti sa luam credite, nu ne vom opri dezvoltarea firmei", a spus Adrian Mihai. Fan Courier a inceput anul trecut constructia unui nou sediu, investitia fiind estimata la 8,5 milioane de euro, fara teren. Totodata, in acest an compania a continuat investitiile in IT, investind intr-un soft care le permite clientilor sa isi urmareasca coletele. "In total investitiile in PDA-uri si in sistemul IT s-au ridicat la circa doua milioane de euro", a spus Mihai, care a precizat ca Fan Courier a deschis doua noi centre de colectare in Capitala, pentru a trimite coletele in timp util. "Din cauza aglomeratiei din Bucuresti timpul de expediere crescuse, astfel ca am ales sa avem pentru fiecare zona un centru de colectare. Am deschis doua centre, unul in sudul Bucurestiului de 700 de metri patrati si unul in Sema Park de 1.000 de metri patrati. Transportam coletele catre centre noaptea, cand traficul este liber, pentru ca a doua zi sa le putem trimite in timp util. Suprafetele sunt inchiriate. Poate in viitor vom face si investitii proprii intr-un astfel de centru", a spus reprezentantul Fan Courier.
Reprezentantii companiei considera ca in contextul anual al pietei este foarte greu sa estimeze evolutia pietei in urmatorul an.
"Am crezut si anul acesta ca piata isi va diminua cresterea si nu s-a intamplat asa. Este destul de greu sa facem previziuni pe anul urmator. Depinde ce se va intampla cu economia. Daca vor fi firme care vor va faliment, acest lucru va insemna si pentru noi mai putini clienti", a spus Mihai. El a precizat ca au luat in calcul de-a lungul timpului si listarea la Bursa, insa in conditiile actuale ale pietei nu va fi luata o decizie in acest sens.
Desi unii jucatori se asteapta la o diminuare a ritmului de crestere, marii jucatori si-au confirmat in acest an interesul pentru piata locala de curierat prin achizitiile realizate. Astfel, DHL a achizitionat compania locala Cargus, GeoPost a preluat Pegasus, iar UPS a intrat direct in Romania prin achizitia Trans Courier Service. Fan Courier este printre putinele companii de pe piata care nu au inregistrat schimbari in structura actionariatului in acest an, iar reprezentantii companiei afirma ca mizeaza in continuare pe dezvoltarea pe cont propriu. Fan Courier opereaza in jur de 90% din expedieri in Romania, iar pentru coletele trimise in afara tarii compania incheie parteneriate in regiune. Fan Courier este detinuta de trei oameni de afaceri romani, Adrian Mihai, Neculai Mihai si Felix Patrascanu.
 
Fan Courier in cifre:
 
  • flota de 1.570 de masini
  • 2.000 de angajati
  • afaceri de 31,5 mil. euro raportate anul trecut
  • crestere de 40% a cifrei de afaceri in lei dupa opt luni
  • investitii de 8,5 mil. euro in sediu
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO