Aerostar Bacău (ARS), cel mai mare producător din industria aeronautică românească, şi-a sporit afacerile în primele şase luni ale anului cu 38%, la 88,1 milioane de lei (20,1 milioane de euro), după mai mulţi ani în care vânzările companiei s-au menţinut la un nivel relativ constant.
Producătorul de avioane a apelat la o agenţie specializată în munca temporară, AirPro Consult, pentru a-şi suplimenta forţa de muncă cu 322 de noi angajaţi în vederea susţinerii comenzilor.
"În momentul în care ne-am confruntat cu comenzi mari ce trebuiau onorate într-un interval scurt de timp, posibilitatea de a angaja personal pentru o perioadă determinată a fost exact ce ne trebuia", spun reprezentanţii Aerostar. La 30 iunie Aerostar avea 1.626 de angajaţi faţă de 1.286, numărul acestora la finele anului trecut. Creşterea afacerilor companiei din primul semestru s-a datorat comenzilor atrase de pe pieţele externe, în special ţări din afara spaţiului european, exporturile ajungând să contribuie cu 83,8% la vânzările producătorului de avioane.
Exporturile au ajutat Aerostar să-şi menţină afacerile şi după izbucnirea crizei, în condiţiile în care livrările de pe piaţa internă s-au prăbuşit în lipsa alocării de fonduri de la bugetul de stat.
În ultima perioadă Aerostar a profitat de pe urma tendinţei de creştere a pieţei aeronautice de pe plan mondial pentru a-şi majora vânzările. Piaţa aeronautică mondială este în revenire după mai mulţi ani în care a fost de asemenea afectată de criză.
"Creşterea în domeniul aerospaţial comercial este un factor de stabilitate în condiţiile unei cereri puternice şi constante pentru aviaţia globală şi o producţie în creştere de avioane comerciale. Cererea în transportul de pasageri este puternică", se arată în raportul semestrial al companiei.
Aerostar se ocupă atât de mentenanţa aeronavelor comerciale, cât şi de producţia de avioane şi sisteme de apărare în special pentru industria civilă, dar şi pentru cea militară. Comenzile în creştere au determinat conducerea societăţii să demareze investiţii importante în dezvoltarea unor noi capacităţi de producţie. Astfel, la finele lunii iunie compania a pus în funcţiune un hangar destinat producţiei şi montajului de aeronave civile, care ar putea contribui în continuare la avansul vânzărilor Aerostar. Compania şi-a dublat volumul de investiţii în primul semestru, la aproape 12,6 milioane de lei (2,9 milioane de euro).
"Capabilităţile şi dotările noului hangar vor contribui la extinderea şi diversificarea ofertei Aerostar în domeniul serviciilor de fabricaţie, montaj şi mentenanţă aeronave civile, până la nivelul Airbus 330", au precizat reprezentanţii companiei.
Tot în iunie Aerostar a început un proiect de investiţii cu atragerea de fonduri europene în vederea creşterii capacităţilor de producţie în valoare de 22 mil. lei (5 mil. euro). Proiectul se va întinde pe doi ani şi compania va beneficia de o asistenţă nerambursabilă în valoare de 8,7 mil. lei (2 mil. euro). În urmă cu câteva săptămâni Aerostar a anunţat pe bursă că a câştigat un contract important în valoare de 18,5 mil. dolari (15 mil. euro) pentru efectuarea de lucrări de reparaţii capitale pentru aeronave. Valoarea contractului reprezintă 42% din afacerile companiei pe anul trecut, de 158,4 mil. lei (37,6 mil. euro).
Conducerea Aerostar nu a dorit să ofere mai multe amănunte despre respectivul contract, citând competiţia "foarte dură" de pe piaţă.
Titlurile Aerostar Bacău au crescut cu 11,1% de la începutul anului şi s-au tranzacţionat ultima dată la un preţ de 1,1 lei/unitate. La acest nivel capitalizarea companiei se ridică la 27,9 mil. euro.
Principalul acţionar al Aerostar este firma Iarom Bucureşti, controlată de trei persoane fizice, care deţine 72% din acţiuni, în timp ce SIF Moldova are o participaţie de 12,5% din companie.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels