Companii

Afacerile CMB decoleaza spre 7 milioane de euro

31.01.2006, 20:04 16

Agentia de turism CMB Travel, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de profil, estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 7 milioane de euro, mai mare cu aproximativ 27% fata de valoarea inregistrata in 2005.

Anul trecut, compania a obtinut o crestere a afacerilor de 12%, nivel situat la jumatate fata de cel bugetat initial.

"Cresterea business-ului de anul trecut a fost realizata de doua dintre departamente - corporate (care se adreseaza companiilor) si international travel (servicii de pachete de vacanta charter), ultimul inregistrand o crestere de 526% fata de anul anterior", a comentat pentru Ziarul Financiar Cristian Balcescu, presedintele CMB Travel.

Pe segmentul de pachete de cazari interne si externe pentru oamenii de afaceri, compania a avut o crestere de 30%.

Bilantul din 2005 al companiei a fost influentat de deprecierea euro, moneda in care se calculeaza preturile pentru pachetele de export turistic.

O pondere de 47% din cifra de afaceri a CMB Travel pe anul trecut (excluzand activitatile de eliberare de bilete de zbor) a fost reprezentata de turismul business, pentru acest an fiind vizata o depasire a pragului de 55% pe acest segment, afirma Balcescu.

Potrivit reprezentantului CMB Travel, cresterea puternica de pe segmentul vacantelor a fost inregistrata pe fondul introducerii de noi destinatii.

"Pare o crestere impresionanta, dar la chartere castigurile mari sunt la numar mare de pachete vandute. E un domeniu cu un punct critic foarte sensibil - daca cumperi prea putine locuri la inceput de sezon nu e nici o afacere pentru tine, iar daca cumperi prea multe s-ar putea sa pierzi", explica Balcescu.

Regimul charter inseamna cumpararea in avans de catre una sau mai multe agentii de turism a unui numar de locuri la o cursa de avion, autocar sau tren de la operatorii de transport. O agentie care a rezervat astfel de locuri este obligata se le achite chiar daca nu le-a revandut catre turisti.

Anul trecut, cele mai cautate de catre turisti au fost charterele cu autocare, pe destinatii precum Turcia, Grecia si Spania, care avea preturi reduse si accesibile turistului cu venituri medii.

CMB a avut pachete de vacante charter pe destinatiile Creta, Spania (cu doua locatii) si Turcia.

Potrivit reprezentantului companiei, in acest an doar Spania si Creta vor fi cu siguranta in portofoliul CMB Travel, in timp ce Turcia ar putea fi eliminata din cauza aparitiei gripei aviare in acea zona.

Totodata, Balcescu spune ca ia in considerare optiunea unui charter cu destinatia Rimini (in Italia), dupa ce anul trecut aceasta idee fusese vehiculata, iar apoi abandonata.

"Am investit foarte mult la inceput de sezon pentru chartere. Am cumparat locuri de 280.000 de euro, mai mult decat in alti ani. Daca nu aveam castig, tot ar fi trebuit sa achitam acesti bani", a continuat Balcescu.

O mare parte a jucatorilor din turism s-au concentrat in ultimii ani pe pachetele oferite oamenilor de afaceri, in perspectiva apropierii de data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si, odata cu aceasta, cresterea densitatii companiilor care isi stabilesc subsidiare la nivel local.

Astfel, o parte a celor care opereaza agentii de turism

si-au exprimat interesul de a intra cu propriile proiecte de investitii pe piata hotelurilor, in special pe segmentul de 3-4 stele, pentru a-si crea o retea integrata de servicii cu target pe oamenii de afaceri. andreea.groenendijk@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO