Companii

Afacerile cu termopane ale Amvic vor creste pana la 13 milioane de euro

23.10.2006, 17:53 33

Extinderea capacitatii de productie a materialelor din polistiren si orientarea catre noi domenii de activitate vor creste cu 60% cifra de afaceri a grupului Amvic, la 12-13 milioane de euro in 2007, a declarat directorul general al grupului, Marin Crutescu.
"Grupul Amvic a fost infiintat in acest an si regrupeaza noua firme, cele mai importante fiind specializate in productia de ferestre din PVC, fosta Corina Gealan, si fabricarea cofrajelor din polistiren. Am investit intr-o hala care va incepe sa produca anul viitor si speram ca odata cu cresterea productiei sa atingem nivelul propus", a afirmat Crutescu.
Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 8 milioane de euro.
Productia de ferestre din PVC ocupa cea mai importanta pondere in cifra de afaceri a grupului, cu un nivel de circa 6,4 milioane de euro, fiind urmata de productia materialelor din polistiren. "Ne-am propus pentru 2008 ca segmentul productiei de cofraje sa depaseasca ponderea detinuta de ferestre in cadrul afacerilor grupului", a mentionat Crutescu.
In acest an, compania a inceput, la Bragadiru, constructia unei hale de productie a polistirenului si cofrajelor din polistiren. Proiectul va include doua spatii de depozitare, iar valoarea investitiei este estimata la circa 5 milioane de euro.
In prezent, productia este realizata intr-un spatiu inchiriat de 2.000 de metri patrati, tot in comuna Bragadiru, vanzarile de polistiren fiind de circa 1,5 milioane de euro in acest an. Cele noua firme din grup desfasoara activitati de constructii de case si proiectare, dar si productie de usi pentru garaj, cofraje, termosisteme, ferestre, invelitori, solare.
Compania condusa de Crutescu a fost infiintata in anul 1994 si a realizat, de la intrarea sa pe piata, investitii in valoare totala de circa 8 milioane de euro.
Piata tamplariei termoizolante va creste in acest an in medie cu 27,4%, potrivit unui studiu realizat de agentia Neomar Consulting.
Potrivit studiului, aproape 70% din piata profilelor pentru tamplarie termoizolanta a fost reprezentata in 2005 de profilele din PVC si doar 29% de profilele din aluminiu, restul profilelor, din lemn si otel, ocupand cote extrem de reduse din piata.
Ponderea profilelor si tamplariei din PVC in cadrul constructiilor realizate anul trecut a inregistrat o crestere cu 4% comparativ cu 2004, in timp ce ponderea produselor din aluminiu a scazut cu 3%.
Producatorii de profile considera ca piata tinde sa se cristalizeze. Astfel, desi pe piata exista in prezent peste 40 de marci de profile din PVC, participantii la studiu au afirmat ca sapte marci detin aproximativ doua treimi din piata tamplariei din PVC. In cazul tamplariei din aluminiu, producatorii considera ca peste 75% din piata este acoperita de cinci firme, din cele 20 care activeaza pe acest segment. Micile firme, cu o capacitate de productie lunara de circa 250 de metri patrati, au o pondere de 35%. Aproximativ 20% din totalul producatorilor realizeaza 250-500 de metri patrati/luna si doar 21% trec de 750 de metri patrati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO