Companii

Agentia Perfect Tour nu vrea sa ramana cu vacante nevandute

10.01.2010, 23:09 218

Perfect Tour, una dintre cele mai mari agentii de turism de pepiata romaneasca, controlata de Corina Pacuraru, a incheiat anultrecut cu o cifra de afaceri in scadere cu 8% fata de anulanterior, pana la 22 milioane de euro, potrivit reprezentantilorcompaniei.

"Cel mai rau scenariu pe care il avem pentru anul acesta este safacem ce am facut si anul trecut, adica sa avem scadere invenituri, dupa patru ani de dublare a cifrei de afaceri", adeclarat Sorin Vaduvoiu, directorul executiv al agentiei de turismPerfect Tour.

Agentia a ajuns de la venituri de 9 milioane de euro in 2007 la24 de milioane de euro in 2008, potrivit Ministerului de Finante sideclaratiilor oficialului companiei.

Perfect Tour si-a bugetat anul acesta afaceri in crestere cu 5%fata de anul anterior, pe fondul cresterii economice anuntate.

"Asteptam sa se stabilizeze piata ca sa incepem sa cumparamlocuri in hoteluri si avioane pentru pachetele de vacanta. Nu vremsa ramanem anul acesta cu pachete nevandute, de aceea suntem atentila contractele incheiate."

Vaduvoiu mai spune ca incearca sa reduca riscurile cat mai mult,asa cum a procedat si anul trecut. In acest sens, agentia cumparamai putine locuri la hoteluri cu conditia ca in situatia in care nureuseste sa le vanda cu doua saptamani inainte sau cu o lunainainte de perioada stabilita, sa le poata returna fara a suportataxe de penalizare.

"In ceea ce priveste reducerile negociate cu hotelierii, anultrecut s-au atins limitele maxime de jos, de 40%, ceea ce ne-apermis sa vindem vacante mai ieftine", precizeaza Vaduvoiu.

El crede ca anul acesta se va mentine in cel mai bun caz acelasiprag al discounturilor obtinute. Reducerile negociate de agentiilede turism cu hotelierii se traduc prin ieftinirea sejururilor, datfiind faptul ca serviciile de cazare reprezinta unul dintre celemai mari costuri dupa serviciile de transport la un pachet devacanta.

Desi au fost cazuri in care agentiile de turism au obtinutdiscounturi de 40% de la hotelieri, media acestor reduceri sesitueaza in jurul a 25-30% anul trecut. Cu toate acestea, avand invedere comisionul de circa 10% perceput de agentiile de turism,costurile pe care le-au suportat consumatorii finali pentru vacanteau fost mai mici cu doar 15-20% anul trecut fata de 2008.

Agentia de turism Perfect Tour a vandut pachete de vacantapentru 70.000 de turisti in 2009, din care 600 doar cu ocaziasarbatorilor de iarna, cand compania a incasat din comisioane36.000 de euro, potrivit reprezentantilor sai. In agentia de turismPerfect Tour lucreaza in prezent 130 de persoane. Desi afacerile aufost in scadere, compania nu a facut disponibilizari, ci doar ataiat primele si alte beneficii.

Piata agentiilor de turism, estimata de jucatori la 700 demilioane de euro in 2008, s-a contractat cu peste 20% anul trecut,pe fondul ieftinirii pachetelor de vacanta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO