Companii

Albulescu, VW: Am ajuns cu "Rabla" in etapa a treia, cand nu mai sunt nici economii si nici credite

Albulescu, VW: Am ajuns cu "Rabla" in etapa a treia, cand nu mai sunt nici economii si nici credite

Matei Albulescu, seful marcii Volkswagen din cadrul Porsche Romania

03.08.2009, 18:39 106

In primele doua luni ale celei de-a doua etape a programului pentru stimularea innoirii parcului, auto, iunie si iulie, s-au vandut 5.065 de autoturisme, dintre care 3.153 de masini in iunie si 1.912 unitati in iulie, potrivit statisticilor Administratiei Fondului pentru Mediu.

Trendul descendent a pornit inca de la inceputul programului, cele mai multe masini, 5.151 de autoturisme, fiind vandute in primele trei saptamani ale primei etape. La volumul de aproximativ 12.000 de masini in cadrul primei etape s-a ajuns numai dupa ce cota Automobile Dacia a fost majorata de la 1.731 de unitati la 5.693 de masini.

 

Nu mai sunt bani

"Programul "Rabla" merge foarte prost. Este clar ca nu se putea derula la nesfarsit. Spre deosebire de alte tari unde are succes, acum in Romania cei care au rable nu au economii sa-si cumpere o masina noua", a spus Matei Albulescu, seful marcii Volkswagen din cadrul Porsche Romania.

Potrivit directorului Volkswagen, in prima etapa a programului s-au concentrat cele mai multe vanzari, toti cei care aveau si "rabla" si banii sau finantarea achizitionand atunci o masina noua. "Primul val a fost reprezentat de cei care aveau economii pentru a-si cumpara o masina noua prin "Rabla". Al doilea val a fost reprezentat de catre cei care au putut obtine un credit. Acum este cel de-al treilea val, cand oamenii nu mai au nici economii si nu-si mai pot lua niciun credit", a spus Albulescu.

Declaratiile sefului VW sunt sustinute si de cele ale lui Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding. "Principala problema o reprezinta acum finantarea. Nu mai sunt bani. Daca se demara de la inceputul programului cu leasing, altfel se discuta acum", a spus Tapalaga.

 

Masinile se vand cu un discount de 40-50%

In primul semestru s-au vandut masini din stoc cu discounturi de pana la 40-50% pentru a reduce stocurile. Acestea erau pregatite pentru piata de anul acesta cu masini echipate cu dotari scumpe si in segmente de top, exact cele care au inregistrat cele mai abrupte scaderi.

"In semestrul doi masinile se vor vinde la aceleasi preturi ca in primul semestru. Diferenta este ca in primele sase luni am vandut masini foarte dotate cu discounturi mari, iar acum vom vinde masini dotate exact cu strictul necesar si fara elemente inutile", a spus Albulescu, care a subliniat ca si clientii din Romania vor invata sa-si comande masini cu ceea ce le trebuie si nu cu ceea ce doresc sa "arate".

Dacia si-a epuizat cota repartizata in cea de-a doua etapa de 2.895 de unitati insa din primele saptamani. Cea mai bine vanduta marca de import a fost Opel, cu 342 de note de acceptare, urmata de Chevrolet cu 334 de masini, Renault cu 300 si Ford cu 216 unitati, potrivit statisticilor AFM.

Incepand cu data de 13 iulie se pot achizitiona autoturisme si vehicule comerciale si in sistem leasing, dar nu exista inca o statistica a vanzarilor acestora.

Jucatorii din piata auto se asteapta la un "boom" al programului "Rabla" in etapa a treia, odata cu implementarea leasingului ca metoda de finantare si a posbibilitatii persoanelor juridice de a achizitiona autoturisme si utilitare prin intermediul programului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO