Companii

Aldis: Supermarketurile ne-au adus o crestere de 30% a afacerilor

25.01.2005, 00:00 36

Producatorul din industria preparatelor din carne Aldis Calarasi a incheiat anul trecut cu vanzari de 52 de milioane de euro, in crestere cu 30% fata de anul anterior. "Am crescut pentru ca ne-am extins propria retea de distributie, dar si pentru ca am intrat in marile lanturi de supermarketuri", spune George Nagy, presedintele Aldis Calarasi. Pentru acest an estimarile companiei merg catre vanzari in crestere cu 20%. "Sunt prognozele pesimiste pentru ca anul acesta vom intra pe piata cu noi produse ca urmare a definitivarii unor investitii la sfarsitul anului trecut", afirma Nagy.
Compania a definitivat recent o investitie de peste jumatate de milion de euro pentru punerea in functiune a unei linii de salamuri crud-uscate cu mucegai. "Piata salamurilor crud-uscate este deja foarte aglomerata sI se va aglomera si mai mult dupa ce altI producatori si-au anuntat intentia de a investi in aceasta zona, motiv pentru care trebuia sa venim cu ceva nou - salamurile crud-uscate cu mucegai - care au mers foarte bine anul trecut sI pentru care exista o cerere in crestere", sustine Nagy.
Aldis a intrat puternic anul trecut in marile lanturi de supermarketuri atat cu propriile marci dar si in sistem "private label" pentru acestea. "Lucrand in sistem private label pentru marile lanturi de supermarketuri incercam sa ne adaptam cerintelor pietei care cere in acest moment produse bune la preturi rezonabile", sustine Naghy. Compania a obtinut, recent, din partea UE certificatul de agreere la export, devenind al optulea producator de profil din Romania care poate exporta in statele membre ale UE. "Practic odata cu obtinerea acestui document poti spune ca producem la aceleasI standarde cu producatorii din UE", spune Naghy.
Aldis a investit circa 1 milion de euro intr-o unitate de productie in zona defavorizata de la Ceptura din judetul Prahova, insa a scos-o deja la vanzare din cauza faptului ca au fost retrase facilitatile la taxa vamala aplicata in aceste zone.
"Nu am gasit un cumparator, pana acum, serios pentru aceasta unitate de productie, dar recent am primit din nou semnale ca exista interes pentru aceasta facilitate de productie pentru ca multI producatori au inceput sa aiba probleme cu asumarea pragurilor investitionale cerute de UE", spune Nagy. Industria mezelurilor a fost bulversata recent de un ordin al Agentiei Nationale Sanitar Veterinare sI de Siguranta Alimentelor(ANSVSA) in care se cerea suspendarea activitatii a aproximativ doua mii de unitati de prelucrare a laptelui si carnii din tara care nu indeplinesc normele europene in domeniu.
Aldis a intentionat anul trecut sa intre si pe piata conservelor de carne care urmau sa fie produse fie la Ceptura, daca negocierile de vanzare esueaza, fie la fabrica de la Calarasi. "Nu cred ca mai este cazul sa intram pe aceasta piata pentru ca este o aglomeratie sI o competitie deja prea mare. Ne putem limita la pateurile pasteurizate sau la cele in membrana", spune Nagy.
Aldis mai detine 100 de hectare de pamant in Calarasi de unde vor fi cultivate furajele pentru ferma de animale. Aldis este o afacere de familie detinuta de George Nagy si sotia acestuia. Compania detine peste avem 36 de depozite in intreaga tara si 10 magazine proprii.
Principalii competitori ai Aldis sunt Cris-Tim , Angst Ro, Tabco Campofrio, Caroli, Principal Construct. Estimarile privind piata pe anul trecut indica o crestere de circa 10% fata de anul anterior pana la circa 330 de milioane de euro iar previziunile pentru acest an se mentin in jurul unei cresteri similare de circa 10-12%.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO