Companii

Alexandra Dobocos, Loulis: Mizam pe o dublare a volumului de vanzare pe segmentul de paine ambalata

Alexandra Dobocos, Loulis: Mizam pe o dublare a volumului de vanzare pe segmentul de paine ambalata

Alexandra Dobocos, directorul economic al Loulis: Rezultatele au fost pozitive in 2006 datorita preturilor de achizitie si contractelor incheiate, datorita cursurilor de schimb valutar, dar si cresterii vanzarilor in ultima parte a anului.

06.02.2007, 14:51 196

Loulis, unul dintre principalii jucatori pe piata de panificatie, se va concentra in acest an pe vanzarea de paine ambalata si pe segmentul de paste fainoase, categorii impulsionate de extinderea retelelor de hipermarketuri, spune Alexandra Dobocos, directorul economic al companiei.
"Se va schimba gustul consumatorului, iar noi incercam sa fim in pas cu trendul", a declarat Alexandra Dobocos, directorul economic al companiei.
In 2006, compania a achizitionat o linie de impachetat paine feliata care, potrivit reprezentantilor companiei, va aduce o crestere de 100% a volumului de vanzare pe segmentul de paine ambalata.
"Noua linie ne va aduce un volum de 200 de tone de paine feliata vandut in fiecare luna", a completat Michalis Poutsiakas, membru al consiliului de administratie si director de aprovizionare al Loulis.
Vanzarile de paine de pe piata locala s-au ridicat anul trecut la circa 1,5 miliarde de dolari (1,2 mld. euro), un nivel apropiat de cel din 2005, potrivit datelor Euromonitor.
Segmentul "vedeta" din punctul de vedere al evolutiei a fost cel de paine ambalata, care a avansat cu aproape 70%, pana la vanzari de 145 mil. euro. In schimb, painea simpla neambalata a scazut cu 2% in preferintele consumatorilor, la putin peste un miliard de euro.
Gama de paste este de asemenea un segment pentru care producatorul asteapta cresteri semnificative in acest an. "In 2007 estimam o productie de 1.900 de tone de paste, in crestere cu 78% fata de anul trecut", a spus Dobocos.
Loulis si-a retras temporar de pe piata produsele din paste, acestea urmand sa fie relansate la jumatatea lunii februarie.
"Vanzarile la paste au fost foarte mici, in schimb investitiile in linia de paste au fost ridicate. Acesta a fost motivul pentru care am hotarat sa schimbam atat calitatea, cat si imaginea produsului", a explicat Domocos.
Alaturi de painea ambalata si paste, reprezentantii Loulis mizeaza in acest an si pe dezvoltarea segmentului de produse congelate.
"Vom dezvolta partea de produse congelate deoarece are o vechime mica in gama noastra de produse si vrem sa o promovam puternic. Intentionam ca pana la sfarsitul lui 2008 sa ajungem la o productie de 150 de tone, de la 35 cate avem in prezent", a declarat Domocos.
Anul acesta, compania are un program de investitii de aproximativ 1,5 milioane de euro, directionat in special spre parcul auto, imbunatatirea capacitatii morii si in segmentul de IT. Pana in prezent, investitiile derulate de grupul Loulis in Romania depasesc 80 de milioane de euro.
Loulis Romania a finalizat anul trecut in februarie procesul de fuziune cu producatorul Titan din Bucuresti, proces in urma caruia grupul elen a preluat si reteaua de 28 de magazine din Capitala detinuta de Titan. Prin intermediul acestei retele, Loulis distribuie in prezent o parte din produsele de panificatie sub brand Belforno. "Dorim sa extindem aceasta retea de magazine din Bucuresti la 50 de puncte. Cele 28 de magazine pe care le avem in prezent sunt situate doar in sectoarele 2 si 3 si acum incercam sa acoperim celelalte sectoare", a spus directorul economic Loulis.
Producatorul de panificatie din Bucuresti a incheiat anul 2006 cu o cifra de afaceri de 45 de milioane de euro si un profit net de 600.000 de euro, comparativ cu 2005 cand in urma achizitiei fabricii Mopan din Targu Mures a inregistrat o cifra de afaceri de 42 mil. euro si o pierdere neta de 350.000 de euro.
"Rezultatele au fost pozitive in 2006 datorita preturilor de achizitie si contractelor incheiate, datorita cursurilor de schimb valutar, dar si cresterii vanzarilor in ultima parte a anului", a declarat Alexandra Domocos.
Pentru anul 2007 reprezentantii companiei estimeaza o cifra de afaceri cumulata de aproximativ 60 de milioane de euro si un profit net de 3,2 milioane de euro, pe fondul cresterii pretului graului, crestere care va conduce la o scumpire a produselor din industria panificatiei.
"Pretul graului anul trecut era de 3.500 ROL pe kilogram, iar anul acesta a atins 5.500 ROL pe kilogram, ceea ce inseamna o crestere de peste 60% a pretului. Acesta este motivul pentru care estimarile pentru 2007 si 2008 sunt mult mai optimiste, datorita faptului ca odata cu cresterea pretului la materia prima, crestem si noi preturile", a spus Michalis Poutsiakas. Potrivit reprezentantilor companiei cel mai bine vandute produse sunt produsele expandate care alcatuiesc gama Fortza.
"Acestea detin o pondere de 5-6% din cifra de afaceri a companiei", a adaugat directorul economic Loulis.
Anul trecut, Loulis a investit doar 300.000 de euro in promovarea produselor, ceea ce reprezinta jumatate din suma alocata in 2005.
"Anul trecut am investit mai putin (n.r. - in promovare) deoarece ne-am focusat pe fuziune, dar anul acesta vom investi aproximativ 800.000 de euro in promovarea brandurilor de paine ambalata Belforno, fainuri Titan, malai si cereale", a declarat Domocos.
Loulis Romania este detinuta de Loulis Group International, principalii competitori ai companiei fiind Baneasa Bucuresti, Vel Pitar Ramnicu-Valcea, Dobrogea Group din Constanta si Boromir Ramnicu-Valcea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO