Companii

Alexandru Creanga, KIKA: Ne propunem o cota de piata de 10% in orasele in care vom avea magazine

Alexandru Creanga, KIKA: Ne propunem o cota de piata de 10% in orasele in care vom avea magazine

Alexandru Creanga, country manager al KIKA Romania: Am achizitionat terenul pentru magazinele din Timisoara si Oradea, insa urmeaza sa hotaram care dintre acestea va fi primul in functie de cum vom primi avizele necesare demararii constructiei. Au fost cereri de franciza si din Romania, insa s-a decis ca este este mai oportun sa mergem pe magazine proprii.

05.03.2008, 17:03 178

Pe langa obiectivul declarat de a deveni lider pe piata de profil din Romania, conducerea companiei a mai adaugat recent un altul: atingerea unei cote de 10% la nivelul pietei de mobilier si decoratiuni interioare cu cele trei magazine pe care le va opera in anului 2010.
"Am vrea sa atingem o cota de piata de 10% la nivelul pietei de mobilier si decoratiuni interioare in orasele in care vom fi reprezentati", a spus Alexandru Creanga, country manager al KIKA Romania intr-un interviu acordat ZF
El estimeaza piata de mobilier si decoratiuni interioare la 1,5-1,7 mld. euro. In aceste conditii, la o cota de piata de 10%, vanzarile KIKA ar putea sari de 150 mil. euro intr-un interval de trei ani.
Tatonarile pietei romanesti de mobila ale KIKA au inceput cu un an inainte ca Romania sa adere la Uniunea Europeana, iar in 2007 grupul austriac l-a recrutat pe Alexandru Creanga (37 de ani) pentru a coordona procesul de extindere pe piata locala. Creanga a fost timp de mai multi ani director general al producatorului de semifabricate pentru industria mobilei JWC Romwood. In prezent, echipa KIKA numara 20 de angajati in Romania, urmand sa ajunga la peste 250 de persoane la momentul deschiderii primul magazin.
Anul acesta, KIKA isi va face intrarea pe piata locala printr-o unitate situata in parcul de retail West Park din Militari, in timp ce pentru 2009 sunt programate alte doua deschideri.
"Firma austriaca pe care am contractat-o pentru constructia lucrarilor a inceput deja lucrul, astfel ca spre finalul anului sa putem inaugura magazinul" a spus Creanga.
Cele trei magazine vor cumula investitii de 50 mil. euro pe plan local, insa extinderea este influentata de doi factori: rezultatele primului magazin si modul in care va decurge obtinerea avizelor necesare.
"Am achizitionat terenul pentru magazinele din Timisoara si Oradea, insa urmeaza sa hotaram care dintre acestea va fi primul in functie de cum vom primi avizele necesare demararii constructiei", a precizat Creanga.
Magazinele pe care KIKA le opereaza sunt de dimensiuni diferite, de regula cuprinse intre 12.000 si 28.000 de metri patrati. Prima unitate de la Bucuresti va avea 28.000 de metri patrati, incluzand si depozitele, si se va incadra in categoria magazinelor de mari dimensiuni care urmeaza sa expuna 50.000 de articole (in acest numar fiind incluse si variantele unui model).
"Au fost cereri de franciza si din Romania, insa s-a decis ca este este mai oportun sa mergem pe magazine proprii", a spus Alexandru Creanga.
KIKA va avea, potrivit lui Creanga, produse din toate categoriile de pret, "un mix creat pentru cele trei segmente" (scazut, mediu si inalt), clientii putand opta contra cost pentru servicii de transport, montaj si consiliere.
"Avem deja de mai multi ani colaborari cu filialele locale ale firmelor austriece, insa si cu firmele romanesti pentru productia de mobilier", a spus Creanga.
El a mentionat ca printre acestia se afla producatorul de canapele ADA care livreaza produse inclusiv pentru magazinul KIKA din Arabia Suadita.
Prin gama de produse pe care o afiseaza, retailerul austriac concureaza mai mult cu magazinele Mobexpert si mai putin cu IKEA, care a reusit cu un singur magazin sa atinga vanzari de 70 mil. euro in noua luni de functionare pe piata locala.
Bazele retelei KIKA Leiner au fost puse in urma cu aproape 100 de ani de catre familia Leiner, primele magazine aparute fiind cele Leiner, care isi pastreaza pana astazi caracterul traditional.
Ulterior, in anii '70 s-a desprins si brandul KIKA, cu un portofoliu orientat cu precadere catre mobilierul si decoratiunile moderne. Lantul Leiner numara in prezent 17 unitati, iar KIKA 33 numai in Austria.
Extinderea internationala a KIKA a inceput in anul 2000 cu Ungaria pentru ca apoi sa se continue cu Slovacia, Cehia si Croatia, iar anul trecut retailerul si-a bifat si prima locatie din Arabia Saudita, care este in sistem de franciza.
Pentru locatiile mai indepartate, KIKA va merge pe sistemul de franciza. Deocamdata insa, Bucurestiul ramane cel mai indepartat punct pe harta extinderii austriecilor.
Piata interna de mobilier a atins 1,1 mld. euro anul trecut, cu 13% mai mult comparativ cu 2006, principalii retaileri fiind Mobexpert, IKEA, Elvila, Neoset, Staer.
Extinderea este cuvantul de ordine in industria mobilei, in conditiile in care majoritatea retailerilor au anuntat planuri agresive de expansiune.
Cei mai multi retaileri locali sunt concentrati pe segmentele redus si mediu de pret, iar intrarea strainilor se va resimti in primul rand in afacerile lor. Pana acum, dezvoltarea lor a fost favorizata de investitiile puternice din constructii si de lipsa unei concurente din afara.
IKEA, spre exemplu, are in vedere mai multe locatii, insa urmatoarea lor deschidere a fost amanata pentru 2009.
Mobexpert, liderul pietei de mobila, are in vedere deschideri de patru noi magazine in Romania, la Suceava, Pitesti, Ploiesti si Bucuresti in urma unor investitii de 8 mil. euro.
Concurenta incepe sa se contureze si pe segmentul mobilierului de lux. Deschiderea anul trecut a primului magazin Natuzzi de catre Class Mob este cea mai notabila miscare de pe acest palier de pret.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO