Companii

Alfa Romeo 159: limuzina premium "de buget"

Alfa Romeo 159: limuzina premium "de buget"

Alfa Romeo 159

18.08.2008, 18:51 96

Segmentul limuzinelor premium de clasa medie a inregistrat un avans de peste 20% in prima jumatate a acestui an, impulsionat in principal de lansarea noului Audi A4. Mai mult de trei sferturi dintre cei care opteaza pentru un astfel de model aleg fie o motorizare diesel, fie una pe benzina, dar de peste 2,0 litri. Cei care opteaza pentru motorizari mai mici o fac pentru a obtine un pret mai mic sau pentru a plati taxe mai mici.
Motorizarea de 1,8 litri si 140 CP reprezinta o alternativa viabila la cea diesel de 1,9 litri si 150 CP, in conditiile in care consumul mediu inregistrat de-a lungul testului in traficul urban nu a depasit 10 litri/100 km, iar cel in extraurban valoarea de 6,5 litri/100 km. Diferenta de pret este in schimb in favoarea versiunii pe benzina, fiind cu mai mult de 2.000 de euro mai ieftina. In plus, motorul pe benzina ofera o plaja de turatii mai mare, iar sunetul motorului este specific.
Motorul, desi silentios si "confortabil", la prima vedere, isi arata caracterul sport abia dupa ce depaseste "pragul" de 3.000 rpm. Dar odata depasit, nivelul consumului mediu incepe sa urce. Propulsorul este cuplat la o cutie de viteze cu cinci trepte, scurta si bine etajata, care "tradeaza" caracterul dinamic al modelului. La acesta contribuie si tinuta de drum tipica unui coupe sportiv, dar cu o suspensie care flitreaza bine denivelarile drumurilor, pentru a oferi un bun compromis intre confort si sportivitate.
Spre deosebire de modelele concurente germane, Seria 3 de la BMW si A4 de la Audi, Alfa Romeo a abordat in cazul limuzinei 159 un design care poate fi incadrat in aceeasi categorie cu cel al Maserati.
In habitaclu se remarca materialele de buna calitate si finisarile care desi nu se ridica la nivelul celor din noul Audi A4, pot fi incadrate in segmentul premium. Cele trei guri de ventilatie amplasate central, alaturi de volanul in trei spite subliniaza caracterul dinamic al masinii. Acelasi lucru este valabil si in cazul indicatoarelor de bord, iluminate alb-rosu, ale caror ace pornesc "de la ora sase", detaliu specific modelelor sport.
Unul dintre principalele "plusuri" ale Alfei 159 il reprezinta pozitia la volan, care aminteste mai degraba de un coupe sport, si nu de o limuzina de clasa medie. Scaunele fata ofera un bun suport lateral, oferind un compromis intre confort la drum lung si sportivitate.
Spatiul destinat pasagerilor spate se incadreaza in limitele segmentului, in timp ce portbagajul de 400 de litri ofera suficient spatiu pentru bagajele a patru persoane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO