Companii

Alina Marcu, director comercial Medeus: Vom produce o gama de mezeluri pentru copii

Alina Marcu, director comercial Medeus: Vom produce o gama de mezeluri pentru copii

Alina Marcu, director comercial al Medeus: Nu faceam fata cu produsele ambalate in vid catre marile lanturi de magazine. Incercam sa dezvoltam partea de impachetare in vid sau atmosfera controlata pentru produse nefeliate de 250-300 de grame, un segment care nu este inca atins.

26.03.2007, 23:01 613

Producatorul de mezeluri Medeus, cu afaceri de 25 de milioane de euro anul trecut, va majora in acest an bugetul de marketing cu 20%, alocand 1,2 milioane de euro in promovarea produselor, spune Alina Marcu, directorul comercial al companiei.
Aproximativ 40% din productia totala a companiei este directionata catre marile lanturi de magazine, produsele Medeus fiind prezente in toate hipermarketurile din piata, in afara de Kaufland si de reteaua cash&carry Metro.
"Nu faceam fata cu produsele ambalate in vid catre marile lanturi de magazine. Incercam sa dezvoltam partea de impachetare in vid sau atmosfera controlata pentru produse nefeliate de 250-300 de grame, un segment care nu este inca atins", a declarat Alina Marcu.
In acest scop, compania a achizitionat doua noi masini de ambalat in valoare de 300.000 de euro prin intermediul carora va creste productia de repere ambalate.
Potrivit directorului comercial al Medeus, cele doua linii pot acoperi intreaga productie, compania dorind ca incepand din acest an sa impacheteze nu numai preparatele din carne, ci si produsele vrac.
"Cota de piata este impartita in functie de zone, pe Bucuresti este de aproximativ 10%, iar pe Constanta este de 8%. Suntem mai putin prezenti in partea Moldovei pe piata traditionala, dar acoperim toata tara prin lanturile de hipermarketuri", a declarat directorul Medeus.
Compania va lansa in acest an o gama de produse pentru copii.
"Aceasta gama se va numi Liliput si nu va cuprinde mai mult de cinci produse, printre care crenvursti din piept de pui, un parizer, o sunca, un parizer cu sunca si un salam cu sunca", a spus reprezentantul companiei.
Medeus, companie infiintata in 1992, are in portofoliu aproximativ 100 de sortimente de mezeluri, produsele fiind dedicate in principal segmentelor de piata mediu si high.
"Noi producem mezeluri fierte-afumate, dar avem si cateva sortimente crud-uscate. Contrar insa celorlalte unitati de talia noastra din industrie, 60% din productia noastra o reprezinta specialitatile, acestea fiind cele mai bine vandute produse ale noastre", a spus Marcu.
Medeus va construi in acest an o noua fabrica de mezeluri in localitatea Chitila. Aceasta va fi dezvoltata cu ajutorul unui program Sapard in valoare de 4 milioane de euro si va avea o suprafata de productie de 4.000 de metri patrati.
Reprezentantii companiei au declarat ca intentioneaza ca pe terenul actualei fabrici, situata in apropierea hotelui Crowne Plaza, sa dezvolte un proiect imobiliar dupa ce fabica din Chitila va deveni operationala, in toamna anului 2008.
Compania Medeus are distributie proprie si depozite in Bucuresti, Constanta, Craiova, Brasov, Arad si a castigat recent o licitatie pentru un spatiu de depozitare in Cluj.
Directorul comercial al companiei estimeaza pentru 2007 o crestere a rezultatelor financiare cu 10% fata de anul precedent, ceea ce inseamna ca producatorul va inregistra in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 27 de milioane de euro.
Actionarul principal al companiei Medeus este Daniel Marcu, directorul general al companiei.
Acesta este si actionarul majoritar al companiei Goodies, cumparata de acesta in urma cu trei ani. Goodies a finalizat anul trecut constructia unei noi fabrici in localitatea Ceptura, judetul Prahova, prin intermediul unui program Sapard de 2 milioane de euro.
"Practic pana acum, Goodies a produs prin franciza produse pentru brandul Medeus. Acum, pe langa aceste produse cu brandul Medeus are si o linie de produse marca Goodies, care au intrat pe piata la inceputul acestui an", a explicat ea. Investitia totala in fabrica din Prahova a fost de 3,7 milioane euro, noua unitate avand o suprafata de productie de 2.800 de metri patrati si o capacitate de productie de 40 de tone pe zi. Potrivit reprezentantilor companiei, Goodies a inregistrat in 2006 o cifra de afaceri de 5,4 mil. euro.
Piata produselor procesate din carne este estimata la peste un miliard de euro (pret la raft), principalii producatori fiind CrisTim, Aldis, Angst, Caroli si Tabco-Campofrio.
Majoritatea businessurilor din piata sunt conduse de antreprenori locali, care au pus bazele afacerii dupa anii '90. Singurele companii multinationale prezente pe piata sunt Campofrio, filiala unui producator spaniol si Reinert, o investitie greenfield derulata de grupul german langa Brasov.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO