Companii

Altex iti va face propria companie de credite de consum

19.01.2005, 00:00 34

Retailerul de electronice si electrocasnice Altex isi va lansa din primavara acestui an propria companie de credit de consum, care va prelua activitatea de profil din magazinele Altex si Mediagalaxy. Anul trecut, peste 70% din vanzari au fost derulate prin intermediul sistemelor de creditare.
"Compania de credit de consum este rezultatul firesc al nevoii de segmentare a activitatii companiei", a declarat Dan Ostahie, presedinte Altex.
El spune ca in primul an de functionare compania de credit de consum se va concentra asupra retelelor Altex si Media Galaxy. De altfel, o parte dintre angajatii Altex, specializati in activitatea de creditare, ar putea fi preluati de catre noua companie.
"Este un moment oportun pentru lansarea propriei companii de credite de consum", adauga Dan Craciun, Consumer Finance Manager la Altex.
Companiile de credite de consum au intrat in ultima perioada in atentia investitorilor, fie ca este vorba de fonduri de investitii sau investitori strategici, mai ales dupa explozia din anul 2003 a creditului de consum, care a determinat o crestere exploziva a pietei de electronice si electronice.
Pentru Credisson, prima astfel de companie, infiintata in urma cu mai multi ani prin externalizarea activitatii de creditare din cadrul retailerului Flanco, se poarta in prezent negocieri de vanzare cu investitori strategici importanti.
Un alt retailer de electrocasnice, Domo, a infiintat anul trecut, alaturi de fondul de investitii Romanian American Enterprise Fund (RAEF), o companie proprie de credite de consum, Estima Finance, care a preluat activitatea de profil din cadrul magazinelor. Parteneriatul dintre Domo si RAEF a implicat si intrarea RAEF pe lista actionarilor Domo cu un pachet de 20%.
Si intre actionarii societatii de credit de consum a Altex ar putea intra un nou investitor, fie el financiar sau strategic.
"Situatia actionariatului la noua companie de credit de consum va fi aceeasi ca si in cazul Altex. Nu exclud insa posibilitatea ca Altex sa atraga si un alt investitor. In cazul in care acest investitor isi va manifesta interesul, acesta ar putea intra si in actionariatul companiei de credit de consum", precizeaza Ostahie.



Afaceri mai mari, dar mai putin profitabile
Compania Altex, care detine retelele de magazine Altex si Media Galaxy , a anuntat pentru anul trecut o cifra de afaceri de peste 144 de milioane de euro si vanzari de peste 170 de milioane de euro, valori in crestere cu mai mult de 25% fata de anul 2003. Rezultatele se suprapun peste o evolutie modesta a pietei de electronice si electrocasnice, evolutie salvata insa intr-o oarecare masura de crestere segmentului de produse din domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor.
Chiar daca vanzarile au crescut, rata profitabilitatii Altex a scazut anul trecut la 4%, adica putin peste jumatate fata de rezultatele inregistrate in anul 2003, un an de exceptie pentru aproape toate companiile de pe piata de electronice si electrocasnice.
"Oricum, rata profitabilitatii pe care am inregistrat-o in anul 2004 este peste media vest-europeana", adauga Ostahie. El mizeaza si in acest an pe rata a profitabilitatii apropiata de cea inregistrata anul trecut.
Compania opera la sfarsitul anului trecut 115 magazine Altex, 6 magazine Altex Megastore si 4 magazine de mare suprafata Media Galaxy, cu o suprafata totala de peste 35.000 de metri patrati.
Anul acesta, Altex va mai deschide, potrivit reprezentantilor sai, inca 4 magazine Media Galaxy si aproximativ 20 de magazine Altex, ceea ce va permite realizarea unei cifre de afaceri de 185 de milioane de euro si vanzari de peste 220 de milioane de euro.



Media Galaxy, companie distincta din 2007
Vanzarile vor creste si mai mult in anii urmatori, adauga Ostahie, pe fondul expasniunii numarului de magazine, urmand ca de la 1 ianuarie 2007, reteaua Media Galaxy, care se va apropia de 15 magazine sa se desprinda din Altex, urmand a fi infiintata o companie proprie.
La orizontul anului 2007, o data cu intrarea Romaniei in Uniunea Europeana, este de asteptat ca pe piata romaneasca sa isi faca aparitia marii retaileri de electronice si electrocasnice din Europa, precum Media Markt sau Electroworld.
Pana atunci, principalii concurenti ai Altex pe piata locala raman retelele specializate precum Cosmo, Domo sau Flanco, si intr-o oarecare masura comerciantii internationali precum Carrefour, Cora, Metro sau Selgros.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO