Companii

Apetitul pentru fast-food saltă afacerile McDonald’s România cu 25% în S1/2022, mult peste inflaţie

Apetitul pentru fast-food saltă afacerile McDonald’s...

Autor: Cristina Roşca

06.10.2022, 12:00 111

♦ În perioadele dificile din punct de vedere economic, afacerile operatorilor de fast-food cresc pentru că oamenii fac trecerea de la restaurantele a la carte către cele de tip quick service, mai ieftine.

Lanţul de restaurante de tip fast-food McDonald’s România a încheiat primul semestru din acest an cu venituri de 136,6 mil. euro, cu aproape 25% mai mari decât în aceeaşi perioadă din 2021. Spre comparaţie, în primele şase luni din an inflaţia a fost de circa 15%, semn că a existat o creştere reală a businessului McDonald’s, nu doar una susţinută de scumpiri.

În perioadele dificile din punct de vedere economic, afacerile operatorilor de fast-food cresc pentru că oamenii fac trecerea de la restaurantele a la carte către cele de tip quick service, mai ieftine.

Profitul înainte de taxe al McDonald’s România a urcat şi el cu 10,7% în S1, până la 15,5 mil. euro, conform raportului Premier Capital, compania malteză care deţine franciza McDonald’s în România şi alte cinci pieţe - Estonia, Grecia, Letonia, Lituania şi Malta. Dintre toate, România este de departe cea mai mare piaţă, contribuind cu 57% la totalul veniturilor. Această situaţie poate fi explicată şi de faptul că România are o populaţie mult mai numeroasă decât celelalte ţări.

În total, pe cele şase pieţe, Premier Capital a obţinut în primul semestru din an afaceri de 239,5 mil. euro (plus 29,4%) şi un profit de 21,6 mil. euro (13,7%). Ritmul de creştere al profitului înainte de taxe este astfel la jumătate faţă de cel al vânzărilor. La fel e şi în România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO