Companii

Aqua Carpatica, brandul creat de Valvis acum trei ani, a ajuns la vânzări de 34 de milioane de lei

Aqua Carpatica, brandul creat de Valvis acum trei ani, a...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

17.07.2013, 10:00 38986

Carpathian Springs, compania care pro­duce brandul de apă minerală Aqua Car­pa­tica creat în 2010 de omul de afaceri Jean Valvis, şi-a dublat cifra de afaceri anul trecut, pâ­nă la aproximativ 34 mil. lei (7,5 mil. euro), ara­tă o analiză a ZF pe ba­za datelor de la Re­gistrul Co­merţului. Compania a avut anul tre­cut un profit de 380.000 lei, la un număr de 71 de angajaţi.

„Volumele s-au dublat în primele şase luni ale acestui an (comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut - n. red.). Am lansat şi gama la cinci litri (...), păstrăm preţu­ri­le, în situaţia ac­tua­lă, nu avem ce să facem“, a spus Jean Val­vis, al cărui nume se leagă de două mari bran­duri locale, Dorna (apă minerală) şi LaDorna (lactate).

Valvis a pus bazele com­pa­niei producă­toare de apă minerală Dorna Apemin în 1994, care deţinea mărcile Dorna, Izvorul Alb şi Poiana Negri, iar în 2002 a vândut-o grecilor de la Coca-Cola HBC pentru circa 40 mil. euro, conform datelor de la acea vreme.

La opt ani după tranzacţia prin care cele trei branduri intrau în portofoliul gigantului din industria băuturilor răcoritoare, Valvis a decis să revină în unul dintre businessurile care l-au con­sa­crat, dar de data aceas­ta du­pă o investiţie de apro­xi­mativ 12 mil. euro într-o fabri­că situată la 20 de kilo­metri de Vatra Dornei şi cu un nou brand – Aqua Carpatica.

În 2010, când a lansat noul brand, piaţa era domi­na­tă de mărci locale, primii trei cei mai mari îmbuteliatori de la acea vreme fiind Romaqua (cu mărcile Borsec, Aqua­tique, Stânceni), Coca-Cola HBC şi European Drinks (Hera, Izvorul Minunilor), com­panie deţinută de fraţii Micula.

Cele opt branduri româ­neşti aveau atunci o cotă cu­mu­lată estimată la peste 70% din piaţă, potrivit datelor anterioare ale ZF.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

 

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.07.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO