Companii

Aşa cum doctorii trebuie să meargă la medicină şi avocaţii la drept, managerii de companii trebuie să facă un MBA. Sunteţi de acord?

Foto Shutterstock

Managerii care au lucrat toată viaţa într-o corporaţie nu pot deveni antreprenori

Autor: Adelina Mihai

08.06.2011, 23:35 1136

O mare parte din manageri ţin cu greu pasul cu schimbăriletehnologice, iar aceasta este una din marile provocări cu care seconfruntă "managerul 3.0" pentru a reuşi în afaceri, aceasta esteconcluzia la care au ajuns oamenii de afaceri, profesorii şiconsultanţii prezenţi la o dezbatere organizată de şcoala deafaceri WU Executive Academy şi Oxygen PR.

Cât de mult ajută un MBA în carieră şi ce riscuri îşi asumă unmanager care lucrează toată viaţa într-o multinaţională?

"De regulă, mulţi oameni care au trăit prea mult timp într-ocorporaţie nu sunt capabili să îşi dezvolte propriul business.Personal, eu am intrat în business aşa cum intră un copil micîntr-o piscină: mi-ar fi fost mult mai uşor dacă aş fi avut oeducaţie mai solidă, care să mă ajute să am mai multe reuşite şi săfac mai puţine greşeli", a spus Ronald Binkofski, executivulpolonez care a preluat în octombrie anul trecut conducereasubsidiarei locale a gigantului software american Microsoft.Binkofski a absolvit cursurile Facultăţii de Matematică Aplicată aUniversităţii Jagiellonian şi s-a specializat în matematică înUniversitatea Johann Wolfgang Goethe din Frankfurt. El a lucrat înultimii 5 ani la Microsoft Polonia, unde ultima poziţie deţinută afost aceea de director de marketing, business şi operaţiuni.

Profesorul Bodo Schlegelmilch, decan al WU Executive Academy dinViena, care oferă pe piaţa locală cel mai scump program deExe­cutive MBA (de 35.000 de euro), este de pă­rere că educaţia debusiness este esenţială pen­tru managerii care vor să facăperformanţă.

"Mereu se vor găsi persoane care nu au fost la şcoli medicale,dar care pot vindeca oameni, la fel cum mereu vor existaantreprenori de succes care nu au absolvit un program de MBA.Absolvirea unui MBA îi ajută pe manageri să înteleagă cum să facăbusiness şi ar fi bine dacă executivii din top managementul marilorcompanii ar avea o educaţie de business minimă, la fel cum doctoriisunt nevoiţi să urmeze Facultatea de Medicină sau avocaţiiDreptul", a spus profesorul Schlegelmilch.

Şeful Microsoft România spune că una din marile provocări cucare trebuie să se confrunte managerii români este aceea de a ţinepasul în ceea ce priveşte dezvoltarea abilităţilor cu schimbărilecare au loc pe plan tehnologic, amintindu-şi cât de greu îi era, înurmă cu numai 15 ani, să trimită faxuri.

Pe de altă parte, Mihai Ghyka, unul dintre cei mai puterniciexecutivi români, care a creat brandul de bere Bergenbier şi care apreluat recent funcţia de Chief Commercial Officer pe segmentulrezidenţial al Vodafone România, este de părere că "managerul 3.0",cel care ţine pasul cu inovaţia, reprezintă baza societăţii demâine. "Ca manager, ai impresia că lucrurile merg prea repede: numai avem secretară, avem BlackBerry şi răspundem singuri lae-mailuri, nu mai avem şofer, ci conducem singuri maşina.Managementul 3.0 reprezintă baza societăţii viitoare", aconcluzionat Ghyka.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO